Jakie kosmetyki wybrać dla westa?

Każda rasa potrzebuje dla siebie odmiennych kosmetyków. Na rynku dostępnych jest ich mnóstwo, dlatego czasem trudno się połapać i wybrać te które będą najlepsze dla naszego czworonoga. Dowiedz się na co należy zwrócić uwagę przy zaopatrywaniu się w środki pielęgnacyjne dla westika i jak o niego dbać.
1
Szampony.

Zawsze stosujmy dwa szampony. Pierwszy przeznaczony do danego koloru sierści, a drugi dobrany jest pod rodzaj włosa.

Dla westika należy oczywiście kupić szampon przeznaczony do sierści białej. Sprawi on, że szata naszego pupila będzie bielutka. Jeśli kupimy inny to sierść może się zabarwić.

Wybierając szampon i kierując się rodzajem włosa, zwróćmy uwagę na te przeznaczone dla sierści szorstkiej. Będą one najodpowiedniejsze.

Ważne jest, aby najpierw zastosować szampon wybielający, a potem szampon do sierści szorstkiej - nie na odwrót.

Jeśli nasz westie cierpi natomiast na jakieś dolegliwości skórne, musimy dobrać odpowiedni kosmetyk specjalistyczny.
2
Odżywki.

Podział jest identyczny jak w przypadku szamponów. Jedna odżywka do koloru i jedna do rodzaju włosów. Jednak w przypadku westika odżywkę przeznaczoną do włosów szorstkich należy nakładać tylko na miękkie włosy, czyli na brzuch i łapy.

Jeśli nasz pies cierpi na alergię to w sklepach możemy znaleźć również szampon przeznaczony dla takich psów.

Po nałożeniu odżywki należy odczekać 4-5 minut i po tym czasie ją spłukać.
3
Preparaty do oczu.
Poza szamponami i odżywkami warto sięgnąć także po inne kosmetyki do pielęgnacji.

Zadbajmy również o oczy psa i ich okolice.

Pomogą nam w tym preparaty przeznaczone do nawilżania oczu i usuwania z nich zanieczyszczeń oraz te które pomagają w usunięciu zażółceń sierści w okolicy oczu.
4
Preparaty do higieny jamy ustnej.
Nie zapominajmy także o dbaniu o świeży oddech naszego czworonoga. Przydać się w tym mogą odświeżające oddech przekąski, pasty do zębów lub specjalne tabletki, które wkrusza się do karmy psa.

Powiązane porady

kąpiel psa
uszy psa
pies, pchły

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane