Łosoś z piekarnika

Jak zrobić łososia w piekarniku?
Olimpia - specjalista Tipy.pl

Łosoś jest wspaniałym źródłem białka i kwasu Omega 3. Praktycznie każdy go lubi, jest zdrowy i bardzo prosty do przygotowania. Z poniższej ilości składników uzyskasz 2 porcje.
P

35 dkg filetu łososia (ze skórą), 1 mała szalotka drobno posiekana, 2 łyżki drobno posiekanej natki pietruszki, 2 łyżki drobno posiekanej bazylii (lub innego zioła), 1 łyżeczka drobno posiekanego suszonego koperku (lub 1 łyżka świeżego), drobno starta skórka z cytryny (1 łyżka), 1 łyżka oliwy z oliwek (odrobina do ziół), sól.

1
Łosoś
Na pół godziny przed pieczeniem wyciągnij łososia z lodówki, wyciągnij z worka i połóż na deseczkę, aby łosoś osiągnął temperaturę pokojową. Włóż do piekarnika głęboką blachę wypełnioną do połowy wodą i połóż ją na dolnej półce (dzięki parze z wody łosoś będzie bardziej soczysty i nie wyschnie). Rozgrzej piekarnik do 120 stopni C.
2
Zioła
Przygotuj pastę ziołową. Drobno posiekaj szalotkę, natkę pietruszki, bazylię i inne zioła. Zetrzyj na tarce skórkę z cytryny. Wymieszaj szalotkę z ziołami i skórką a następnie skrop oliwą. Powinieneś uzyskać konsystencje pasty.
3
Łosoś z piekarnika
Przygotuj kratkę do pieczenia. Posmaruj ją oliwą, połóż na niej łososia skórą do dołu i przykryj go grubą warstwą ziół.
4
Łosoś pieczony
Umieść kratkę z łososiem w piekarniku nad blachą z wodą i szybko zamknij drzwiczki. Piecz przez 25-30 minut (grubszy filet wymaga zwykle dłuższego czasu pieczenia). Po 20 minutach sprawdź czy łosoś jest już miękki: wyciągnij łososia z piekarnika i zamknij drzwiczki. Wbij w jego najgrubszą część koniec noża i delikatnie podważ. Jeśli kawałki łososia zaczną się od siebie oddzielać to znaczy, że jest już gotowe. Jeśli nie to włóż go na powrót do piekarnika i piecz przez kolejne 5 minut.
5
Łosoś pieczony w piekarniku
Jak już łosoś będzie gotowy przełóż go na deseczkę do krojenia i pokrój na mniejsze kawałki. Dopraw łososia solą (najlepiej gruboziarnistą) i podawaj.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Dominika
13.11.2018
Oj, to prawda, łososia to nawet ci, co nie lubią ryby to zjedzą. Ja najbardziej lubię norweskiego z grilla. zamarynowanego w limonce . Pychotka