Kije deszczowe

Jak zrobić deszczowy kij?
arimor - specjalista Tipy.pl

Na pewno niejednokrotnie widziałeś muzyków, którzy wzbogacają graną piosenkę o niezwykły szum przy pomocy deszczowego kija. Prawdziwe instrumenty są bardzo kosztowne, jednakże w przypadku deszczowych kijów dźwięk tego kupionego nie będzie się prawie wcale różnił od tego, zrobionego własnoręcznie. Zatem jeśli pragniesz usłyszeć niezwykły dźwięk, przywodzący na myśl krople deszczu i gromy, bierz się do dzieła! Zdziwisz się, jakie to proste i jak wspaniały efekt możesz uzyskać!
P

duży sztywny kartonowy i (nieco szerszy niż ten po ręczniku papierowym) rulon np. po jakiejś tkaninie, małym dywaniku czy ozdobnym papierze, wykałaczki do szaszłyków, kawałek sznurka, dwa niewielkie kwadraty mocnego materiału (np. lnu albo skóropodobnego), cienki gwóźdź, mały młotek, nożyczki, ziarenka różnej wielkości (np. maku, kukurydzy, słonecznika, sezamu etc.), farbki lub kawa do ozdabiania

1
Robienie kija deszczowego
Weź gwóźdź i zaczynając 1,5 cm od górnej krawędzi rulonu zrób nim dziurkę za pomocą młotka. Teraz zrób taką samą dokładnie po przeciwnej stronie rulonika.
2
Robienie kija deszczowego
Przez tak powstałe dziurki przełóż pierwszą wykałaczkę. Teraz nożyczkami obetnij jej końce, które wystają poza rulon tak, aby patyk był tylko w środku rulonu (zobaczysz go zaglądając do tuby).
3
Kij deszczowy
Teraz zrób kolejne dziurki nieco niżej i trochę przesunięte w prawo względem tych pierwszych. Znów przełóż przez nie wykałaczkę i odetnij jej wystające końce. Teraz postępuj identycznie wykonując kolejne dziurki regularnie przesuwając je nieco w dół i w prawo tak, aby tworząca się w środku konstrukcja z wykałaczek wyglądała jak schody i była kręta niczym zygzak.
4
Kij deszczowy
Pamiętaj aby wykałaczek było w tej krętej drabince jak najwięcej, staraj się układać je gęsto przy sobie. Ostatnią wykałaczkę przełóż przez rulon również na wysokości mniej więcej 1,5-2 cm od dolnej krawędzi.
5
Teraz, kiedy zaglądając do rulonu widzisz już w środku gęstą drabinkę patyczków, czas na kolejny krok. Weź jeden z materiałowych kwadratów, przyłóż go do jednego końca rulonu i obwiąż sznurkiem tak, aby mocno się on trzymał. Przekręć rulon dołem do materiału i postaw na stole.
6
Następnie weź sporą garść bardzo różnych ziarenek i wsyp je do rulonu - wtedy po raz pierwszy usłyszysz upragniony szum. Jeśli uznasz, że brzmi za krótko, wsyp więcej ziaren.
7
Teraz zakryj drugą część rulonu drugim kawałkiem materiału i również przewiąż go sznurkiem. I już masz swoją roboczą wersję deszczowego kija.
8
Na końcu pomaluj rulon w przepiękne obrazy czy wzory - bardzo efektownie wygląda pomalowany mocną zaparzoną kawą - najlepiej razem z ziarenkami, które podkreślą niezwykły charakter instrumentu. Możesz ozdobić kij również brokatem, cekinami, techniką decoupage - to miejsce na Twoją inwencję! Teraz Twój kij jest już gotowy, obracaj go w górę i w dół, tak, jak się przekręca klepsydrę i wsłuchuj się w swój własny deszcz!
?

Wskazówki
Własnoręcznie zrobiony kij deszczowy to wspaniały, romantyczny prezent np. dla dziewczyny!

!

Uwaga!
Pamiętaj, że dziurki muszą być wybijane symetrycznie, aby można było przez nie przekładać wykałaczki.

Nie marnuj wykałaczek. Jeśli widzisz, że duża ich część zostaje odcięta, ustawiaj je tak, by jedna starczała na dwa "szczebelki" (dziel ją na pół).

Niektórzy uważają, że dźwięk kija deszczowego wywołuje nagłe opady. Lepiej nie potrząsaj nim w dzień, w którym jedziesz wylegiwać się na plaży.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane