Jak napisać charakterystykę postaci literackiej?

Nauczyciel znowu zadał charakterystykę postaci, a ty masz z nią problem? Jest on ogromnie wymagający i dbający o szczegóły? Właśnie w tym artykule pomogę Ci napisać świetną charakterystykę i zaskoczyć nauczyciela!
P

przeczytaną książkę lub obejrzany film, spektakl, cierpliwości i przede wszystkim dużo pozytywnego nastawienia

1
Jeśli jest to np. postać z książki to warto przy czytaniu jej zaznaczać sobie ważne fragmenty tekstu opisujące wygląd, charakter, czy ogólne informacje o tej postaci. Jeśli już przeczytałeś książkę i nie zaznaczyłeś takich informacji to warto sprawdzić, czy na końcu książki nie są podane strony, na których znajdują się potrzebne fragmenty.
2
Ważne jest, aby na początek się przygotować. Mam na myśli zrobienie materiału przygotowawczego. Każda charakterystyka składa się na: przedstawienie postaci, jej wygląd zewnętrzny, charakter, usposobienie i twoja ocena tej postaci. Podziel sobie kartkę na pięć części i w każdej z nich napisz hasła opisujące daną postać (np. w charakterze postaci napisz: porywczy, szybko się denerwuje).
3
Gdy wykonasz już materiał przygotowawczy należy tylko ułożyć wszystkie hasła w zdania, które czytane jedno po drugim będą miały sensowny ciąg. Ważne są także akapity. Należy każdą część charakterystyki zacząć oddzielnym akapitem.
4
Jeśli często popełniasz błędy ortograficzne lub interpunkcyjne dobrą metodą jest napisanie charakterystyki na komputerze, który poprawi twoje błędy. Po skończeniu pisania należy wejść w zakładkę "Recenzja" i wybrać opcję "Pisownia i gramatyka" (jeśli korzystasz z Worda). Znajduje się ona na samym początku, w lewym górnym rogu. Tam zostaną pokazane błędy. Po naciśnięciu "Zmień" zostaną one poprawione (każdy błąd będzie trzeba poprawić oddzielnie naciskając "Zmień" za każdym razem).
?

Wskazówki
* Zawsze przeczytaj swoją pracę przed przepisaniem jej do zeszytu bądź wydrukowaniem! Możesz znaleźć nieprawidłowości lub błędy, których komputer nie znalazł!
* Warto także skorzystać z cytatów, głównie przy opisie charakteru. Po podaniu, że postać np. często się denerwuje podaj przykład takiej sytuacji w postaci cytatu (zaznaczonego w cudzysłowie).

!

Uwaga!
*Jeśli twój nauczyciel podał Ci inną kolejność opisywania postaci napisz pracę tak jak podał nauczyciel! Jeśli napiszesz ją w innej kolejności może pomyśleć, że ściągnąłeś pracę z Internetu!

Powiązane porady

pisanie wypracowania
Tabliczka mnożenia
Pomoc rodziców w nauce

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane