Ciasteczka serduszka

Jak zrobić ciasteczka w kształcie serca?

Olimpia - specjalista Tipy.pl
Wiem, że wiele z was uważa Walentynki za niepotrzebne, komercyjne święto jednak nie ma nic złego w spędzeniu kilku dodatkowych chwil z ukochaną osobą. Poniżej przedstawiam przepis na ciasteczka przekładane kremem w kształcie serduszek (z podanej ilości składników otrzymasz około 18 przekładanych ciasteczek jednak ich ilość zależy od ich wielkości).
P

2 szklanki mąki, 2 łyżki kakao, pół łyżeczki proszku do pieczenia, 1/4 łyżeczki soli, 8 łyżek masła, 1 szklanka brązowego cukru, 1 duże jajko, 1 łyżeczka wanilii, pół szklanki maślanki,
30 g czerwonego barwnika spożywczego, MASA: 225 g serka typu Philadelphia, 5 łyżek masła, 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego, 2,5 szklanki cukru pudru (przesianego)

1
Rozgrzej piekarnik do 190 stopni C.
2
Ciasteczka serduszka 1
Wytnij z tekturki serduszko i odrysuj je około 36 razy na papierze pergaminowym. Papier pergaminowy połóż na blasze do pieczenia w taki sposób, aby strona na której były rysowane serduszka znalazła się na dole.
3
Ciasteczka serduszka 2
W średniej miseczce zmieszaj mąkę, kakao, proszek do pieczenia i sól. W drugiej misce utrzyj mikserem (z końcówką do mieszania ciast) masło i brązowy cukier na lekką i puszystą masę - około 2 minuty. Wbij jajka i dokładnie je wmieszaj. Wmieszaj wanilię. Za pomocą miksera na wolnych obrotach wmieszaj około 1/3 suchych składników a następnie około połowę maślanki. Następnie kolejną 1/3 suchych składników, wymieszaj i znów maślankę. Wszystko dobrze wymieszaj. Na koniec dodaj resztę suchych składników. Nie mieszaj zbyt długo bo ciasto zrobi się twarde. Dodaj barwnik spożywczy i wymieszaj.
4
Ciasteczka serduszka 3
Przełóż ciasto do rękawa kuchennego lub szprycy z dużą okrągłą końcówką. Wspomagając się narysowanym wzorem wyciskaj ciasto na kształt serduszek. Gotowe serduszka włóż do piekarnika i piecz 7-9 minut - w międzyczasie odwróć blachę o 90 stopni, aby ciasteczka się równo upiekły. Wyciągnij ciastka z piekarnika, odstaw z blachą na 10 minut do wystygnięcia i przełóż je na kratkę.
5
Ciasteczka serduszka 4
Powtórz z resztą ciasta. Odłóż ciastka do całkowitego wystygnięcia.
6
Aby zrobić krem wymieszaj za pomocą miksera serek z masłem na gładką masę - około 2-3 minuty. Wmieszaj ekstrakt waniliowy a następnie stopniowo cukier puder. Cukier puder mieszaj na początku na wolnych obrotach, aby cała kuchnia nie była biała. Jak się wmiesza to zwiększ obroty na wysokie.
7
Przełóż krem do szprycy i nałóż go na połowę ciasteczek a następnie je złóż.
8
Ciasteczka serduszka 6
Gotowe ciasteczka przechowuj w szczelnym pojemniczku w lodówce.

Powiązane porady

Lukier królewski
Ciasteczko łabądź
Eklerki z kremem

Komentarze (0)

* Pola wymagane