Jajko zapiekane w bułce

Jak zrobić jajka zapiekane w bułce?

Olimpia - specjalista Tipy.pl

Jajko zapiekane w chrupiącej bułce to wspaniały pomysł na pożywne śniadanie. Jajko takie możesz zapiec w piekarniku ale równie dobrze zrobisz je na patelni pod przykryciem.

<iframe width="100%" height="439" src="https://interia.tv/embed-video?id=2367674&cid=INTERIA/portal/tipy&play=1&volumeOff=1" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

P

8 bułek (np. kajzerek), 8 dużych jajek, 1/4 szklanki mieszanki drobno posiekanych ziół (szczypiorek, pietruszka itp), 2 łyżki śmietany, sól i pieprz do smaku, 4 łyżki tartego parmezanu

1

Rozgrzej piekarnik do 175 stopni C. Odetnij wierzch bułek a następnie wydłub środek. Dziurka powinna być na tyle duża, aby zmieściło się w niej jajko. Ułóż bułki na blasze do pieczenia. Zachowaj odcięte, górne części.

2

Do dziurek w bułkach wbij jajka, posyp je solą, papryką, ziołami i nałóż odrobinę śmietany. Posyp z wierzchu parmezanem.

3

Piecz do czasu aż białko będzie ścięte a chleb się przypiecze - około 20-25 minut. Po 20 minutach, włóż do piekarnika również górne części bułek i piecz aż zrobią się złote. Odczekaj kilka minut, przykryj bułki i podawaj na gorąco.

4
art/2013/15396_100930_big.jpg

Oprócz jajka możesz zapiec w bułce również inne dodatki takie jak: podsmażoną wcześniej na maśle cebulę, czerwoną paprykę, szpinak, podsmażone pieczarki, szynkę, czosnek, ser kozi itp.

?

Wskazówki

* Szybszym i smaczniejszym jednak bardziej kalorycznym sposobem jest zapieczenie jajek w bułkach na patelni. W tym celu rozgrzej na patelni niewielką ilość oliwy, podsmaż górną część bułek a następnie je odwróć na drugą stronę i wbij jajko. Dopraw je do smaku solą i papryką i przykryj pokrywką. Smaż pod przykryciem do czasu aż białko będzie ścięte. Wówczas odkryj, przełóż na talerz i posyp drobno posiekanym szczypiorkiem. * Zwykle do zrobienia zapiekanego jajka wystarczy połowa bułki. Z 1 bułki można zrobić 2 zapiekanki.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Pawel
22.02.2016
Pychotka. Zona byla bardzo zadowolona z niedzielnego sniadania.