Jak się zaręczyć?

Jak się zaręczyć?

MiloscMilosc - specjalista Tipy.pl
Zaręczyny to coś więcej niż zaplanowanie oświadczyn oraz zakup pierścionka zaręczynowego. Wcześniejsze planowanie zaręczyn może pomóc przenieść związek na wyższy szczebel bez poczucia niepewności oraz strachu. Poniżej przedstawiam przewodnik, z którym powinna zapoznać się każda osoba, chcąca zrobić poważny krok na przód w swoim związku.
1
Ocena związku

Pierwszą rzeczą jaką należy zrobić jest ustalenie czy jesteście gotowi do zaręczyn. Czy jesteście już na tyle dojrzali aby wejść w związek małżeński (wiek ten jest inny dla każdego człowieka)? Czy chcecie żyć razem i dzielić ze sobą wszystkie problemy? Na te pytania powinna odpowiedzieć każda osoba.

2
Rozmowy o małżeństwie

Zanim wręczysz swojej ulubienicy pierścionek i złożycie obietnicę zamążpójścia powinniście porozmawiać na temat zobowiązań wynikających z małżeństwa takich jak problemy finansowe, prace domowe oraz omówić stosunki rodzinne. Dzięki temu będziecie mogli lepiej siebie zrozumieć, poznać swoje oczekiwania, preferencje i uniknąć późniejszych nieporozumień.

Jest to również okres kiedy młody człowiek może chcieć przedyskutować swoje plany z ojcem narzeczonej oraz poprosić go o rękę córki. Tradycja ta może ci się wydawać nieco przestarzała jednak jest wyrazem szacunku i uznania dla ojca dziewczyny.

3
Wybór pierścionka

Jak już zdecydujecie, że jesteście gotowi do zawarcia związku małżeńskiego powinniście się zastanowić nad wyborem pierścionka. Część par wybiera go razem, niektórzy mężczyźni kierują się preferencjami kobiety a część wybiera pierścionek całkowicie samodzielnie.

4

Planowanie oświadczyn

Planowanie oświadczyn wymaga sporo czasu, cierpliwości oraz zwrócenia uwagi na szczegóły. Po pierwsze musisz się zastanowić jak sformułować pytanie. Czy ma to być zwykłe, standardowe pytanie "czy wyjdziesz za mnie?", pytanie w formie wiersza czy filmik wideo?

Pomysł na oświadczyny:

- kolacja przy świecach w kameralnej restauracji,
- na cichej plaży o zachodzie słońca,
- pod gwiazdami w ulubionym parku,
- na polanie podczas pikniku w lesie,
- w miejscu gdzie pierwszy raz się pocałowaliście,
- w ogrodzie wśród kwiatów,
- podczas wolnego tańca,
- w wakacje,
- jako prezent urodzinowy, walentynkowy, pod choinkę, od Mikołaja,
- przygodowo (pierścionek zaręczynowy gdzieś ukryty) np szukanie grzybów w lesie, snurkowanie itp.,
- z adrenaliną - na wysokiej karuzeli (poproszenie operatora o zatrzymanie jak będziecie w górze), nurkowanie,
- na dużą skalę - na ścianie budynku, na bilbordzie, w telewizji, w gazecie, w radiu,
- nowocześnie - na YouTube, stronach internetowych, Naszej-Klasie (na wrzuconym zdjęciu),
- krzyżówka z hasłem "czy wyjdziesz za mnie?".

5
"Czy wyjdziesz za mnie"?

Jest to najkrótszy etap zaręczyn. Zadanie tego pytania oraz uzyskanie na nie odpowiedzi trwa zaledwie kilka sekund jednak jest to czas który zapamiętamy do końca życia. Jeśli para jest gotowa na stały związek a moment oświadczyn został starannie i poprawnie zaplanowany pytanie to będzie naturalnym sposobem wyrażenia swoich uczuć. Oczekiwanie na upragnione "tak" może być dość denerwujące oraz bardzo się dłużyć, jednak nie jest porównywalne z radością towarzyszącą słuchania odpowiedzi.

6
Po oświadczynach

Po oświadczynach mamy kilka dni dla siebie kiedy możemy nacieszyć się swoim nowym statusem narzeczeństwa. Najlepiej wówczas udać się na kilka dni za miasto i poświęcić sobie więcej czasu. Po tym okresie należy zawiadomić rodzinę i przyjaciół oraz uczcić zaręczyny w szerokim gronie.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Obrączki ślubne

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

melpomene
28.10.2010
nie chciałabym łączyć zaręczyn z urodzinami świętami czy innymi dniami, które już coś znacza, wolałabym by jakiś zwykły dzień stał się niezwykły przez owe wydarzenie :)