Jak usunąć kamień z pralki?

loveisjustlove - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Kamień w pralce to jedna z najczęstszych przyczyn ich psucia. Często używanie chemicznych specyfików jest nieopłacalne - po 1-2 latach moglibyśmy sprawić sobie nową pralkę. Jak skutecznie radzić sobie z tym problemem? Oto kilka, tanich prostych sposobów.
P

ocet, soda oczyszczona, kwasek cytrynowy, szmaty

1
Kwasek cytrynowy:

Do pralki wkładamy trochę starych szmat lub ścierek i wsypujemy 3-4 opakowania kwasku cytrynowego. Nastawiamy pralkę na najwyższą temperaturę i najdłuższy program prania.
2
Ocet:

Wlewamy do pralki ocet (1 butelka) i napuszczamy wody do bębna. Ustawiamy program na najdłuższe pranie i najwyższą temperaturę. Gdy woda znajdzie się w zbiorniku zatrzymujemy pralkę na kilka godzin. Po tym czasie włączymy na ustawiony przez nas program. Nie bój się, że gumy i inne części pralki przesiąkną zapachem octu - nic takiego nie będzie mieć miejsca.
3
Soda oczyszczona:

Z sodą oczyszczoną postępujemy identycznie jak z kwaskiem - wsypujemy do bębna 3-4 opakowania sody, wkładamy ścierki i nastawiamy najdłuższy program i najwyższą temperaturę.
?

Wskazówki
* Aby zapobiegać kamieniowi raz w miesiącu wsyp do pralki sodę lub kwasek cytrynowy (1-2 torebki) i postępuj jak wyżej.
* Pamiętaj, że kamień nie zbiera się tylko przy bębnie pralki! - po takich zabiegach zajrzyj także do innych części pralki - oczywiście tych, do których dostanie się jest możliwe. Tylko nie rób tego bezpośrednio po praniu, bo możesz się poparzyć wodą, która może wypłynąć z pralki!
* Te same sposoby możesz wykorzystać przy czyszczeniu czajnika, ale w mniejszych ilościach.

!

Uwaga!
* Nie wsypuj do pralki proszku ani nie wlewaj płynu do płukania.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

pleśń
Czyszczenie płytek i fug
łazienka

Podobne porady

Komentarze (12)

* Pola wymagane

Geniusz
28.09.2015
Bardzo prosto jest usunac kamien z pralki. Otwieramy drzwiczki wyjmujemy kamien zamykamy drzwiczki i nastepnie wyrzucamy kamien. Voila!
kosa pyton
28.09.2015
kamiks taki proszek na kamień do rur i czajnikow okolo kilograma kosztuje 25zl jak smierdzi z pralki woda bo syf szlam sie przez lata nazbieral w pralce i brudzi ubrania czasem jak sie oderwie od obudowy to wsypac z [ol paczki i ustawic na 90 c aby sie wygotowalo w pralce z pol godziny to sie zdziwicie co z pralki wyleci
kokoko
28.09.2015
pralka Polar z 2005r, sam wymieniam łożyska i grzałkę (łożyska jak dotychczas 2 x 8PLN za szt, grzałkę 1x 22PLN ) teraz czekam nie wymiana pompy wody bo jest coraz głośniejsza.
aleph
28.09.2015
niedawno wymieniłem grzałkę, po dwóch latach od zakupu - koszt grzałki ok 36zł razem z przesyłką - po co mam się bawić w octy i inne rzeczy?
mruu
28.09.2015
Nigdy nie usuwam kamienia. Pralki dzialaja po kilkanascie lat, najstarsza miala ze dwadziescia, zepsul sie programator. Reklamy ze srodkami na kamien to bzdura, tworzenie "potrzeby konsumenta". Tylko glupi sie na to lapia.
tertr
28.09.2015
im mniej tzw. tabletek, odkamieniaczy tym lepiej.
toxy
28.09.2015
Nie wspomniano w tych super-tipach że taka grzałka do popularnych modeli pralek potrafi kosztować około 20-30pln z dostawą na drugi dzień... Wymiana dla średnio uzdolnionego faceta to maks 3h z oglądaniem filmików poglądowych na www. I tyle - temat znika na kolejne lata. Z mojego skromnego doświadczenia wynika że grzałka przestaje działać (tak że trzeba ją wymienić) zwykle podczas mocnych wstrząsów - przy normalnym użytkowaniu 90% grzałek praktycznie nie działa a użytkownik nic o tym nie wie. Wystarczy jednak przeprowadzka albo pralka ma bardzo silne drgania podczas wirowania- i tacy użytkownicy mają temat grzałek "opanowany" do bólu, łącznie ze stosowaniem tych śmiesznych produktów.
Lutak
28.09.2015
Kompletna bzdura naprawiam pralki i na niektórych osiedlach i w domkach problem kamienia nie istnieje woda jest mięka, a tak naprawdę grzałka do pralki kosztuje około 35 zł + robocizna powiedzmy 80 zł więc używanie tych zmiękczaczy jest bezsensowne chyba że mamy naprade wodę bardzo zakamienioną bo w innym przypadku po np 5 latach wydamy 20 razy tyle na te środki..
serwisant55
28.09.2015
Totalne bzdury. Najczęściej pada elektronika i łożyska w bębnie (najczęściej są nie wymienialne) - w obu przypadkach naprawa jest nie opłacalna. Koszt grzałki najczęściej to 30-100zl wiec tragedii nie ma.
fsd
28.09.2015
A u mnie śladów po ubraniu nie ma