Kurkuma

Jak usunąć plamy z kurkumy?
AakritiAakriti - specjalista Tipy.pl

Używanie kurkumy podczas gotowania jest świetne gdyż dodaje ona unikalnego smaku wielu potrawom i ma wiele właściwości leczniczych. Jeśli używasz tej przyprawy regularnie to musisz się dowiedzieć, jak wyczyścić po niej plamy z blatu, rąk czy ubrań.

1

Plamy z kurkumy na blacie

Takie plamy są bardzo często kiedy doprawiamy potrawy kurkumą. Plamy z kurkumy na blacie usuniesz mleczkiem do czyszczenia zawierającym drobinki substancji ściernych i wybielacz. Możesz zrobić również swój własny środek czyszczący za pomocą sody do pieczenia i odrobiny wody. Nałóż go na poplamiony blat, wyszoruj i spłucz wodą. Czyść plamę tak długo aż całkiem zniknie. Jeśli plama z kurkumy pojawiła się na płytkach wówczas najlepszym sposobem na jej usunięcie jest użycie środka czyszczącego przeznaczonego do płytek lub słabego roztworu wybielacza.

2

Plamy z kurkumy na ubraniach

Takimi plamami należy się zająć jak najszybciej to możliwe. Przepłucz zabrudzony materiał w wodzie, polej go mydłem w płynie i odłóż na około pół godziny. Następnie dobrze wypłucz i nałóż na plamę trochę białego octu aby pozbyć się resztek plamy. Możesz również spróbować potrzeć plamę przekrojoną cytryną a następnie położyć materiał na słońce i czekać aż plama zniknie. Po wywabieniu plamy wybierz ubranie tak jak zwykle w dobrym proszku do prania. Po wypraniu sprawdź czy jeszcze pozostały jakieś ślady - jeśli tak to wypierz jeszcze raz. Nie susz ubrania dopóki plama całkowicie nie zejdzdie.

3

Plamy z kurkumy na skórze

Jeśli kurkuma zabarwiła ci na żółto skórę to wetrzyj w nią olej lub oliwę a następnie dokładnie wytrzyj ciepłym ręcznikiem (takim na którym nie będzie widać plam). Możesz również wypróbować zmyć ją alkoholem. Jeśli plama na skórze nadal nie schodzi to się nie martw - prędzej czy później zejdzie. Po prostu myj ręce i wcieraj w nie oliwę a za kilka dni zniknie.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Agaoa
20.02.2019
Spirytus to zły pomysł - uwalnia barwnik z kurkumy i jest jeszcze gorzej. Są środki zmieniające kolor kurkumy na czerwony i wówczas lepiej się zmywa z powierzchni, nie wiem czy też z tkanin. Nie jest to kwaśne ani zasadowe, ani spirytus.
hmmm
28.02.2015
Ratunku poplamiony futerał od telefonu