Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Inne Święta i Uroczystości > Tłusty Czwartek > Jak zrobić lukier do pączków?

Jak zrobić lukier do pączków?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Poniżej przedstawiam 3 nietypowe przepisy na lukier do pączków - lukier pięć smaków, lukier kokosowy z limonką i lukier żurawinowy z wanilią. Pączki zanurz w lukrze jak będą jeszcze gorące i odłóż je na kratkę. Jak pierwsza warstwa lukru stwardnieje zanurz je jeszcze raz.
1
Lukier do pączków
Lukier pięć smaków
Lukier pięć smaków da twoim pączkom wspaniałego azjatyckiego smaku.

Aby go zrobić będziesz potrzebować: 3,5 szklanki cukru pudru, 1/3 szklanki śmietany, 1,5 łyżeczki syropu klonowego, 3/4 łyżeczki przyprawy 5 smaków, pół łyżeczki ekstraktu waniliowego, 1/4 łyżeczki soli, 2-3 łyżki gorącej wody.

W średniej miseczce wymieszaj wszystkie składniki oprócz gorącej wody. Za pomocą miksera ubij wszystko na gładką masę. Stopniowo dodawaj po 1 łyżce gorącej wody cały czas mieszając aż lukier będzie mieć odpowiednią konsystencję. Użyj go od razu lub przykryj plastikowym workiem i przechowuj w lodówce do 1 tygodnia.
2
Lukier do pączków
Lukier kokosowy z limonką

Ten pyszny kremowy lukier wykonany jest z mleczka kokosowego oraz liści limy.

Pół szklanki + 2 łyżki mleczka kokosowego, 4 świeże liście limy (najlepsze będą liście limy kaffir ale może być też trawa cytrynowa), 3,5 szklanki cukru pudru, 1,5 łyżeczki syropu klonowego, 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego, 1/4 łyżeczki soli.

W małym rondelku podgrzewaj 2 minuty mleczko kokosowe razem z listkami limy. Poczekaj aż mleczko ostygnie a następnie przelej je do miseczki. Wyłów i wyrzuć liście limy. Dodaj cukier puder, syrop klonowy, wanilię i sól. Wszystkie składniki ubij na gładką masę. Używaj od razu lub przechowuj do 1 tygodnia w lodówce pod przykryciem.
3
Lukier do pączków
Lukier żurawinowy z wanilią

1 szklanka świeżej lub mrożonej żurawiny, 2 łyżki cukru granulowanego, 1/4 szklanki wody, 3,5 szklanki cukru pudru, 1,5 łyżeczki syropu klonowego, pół łyżeczki ekstraktu waniliowego, 1/4 łyżeczki soli.

W małym rondelku wymieszaj żurawinę, cukier granulowany i wodę. Postaw na ogień, rozgnieć żurawinę i podgrzewaj około 8 minut. Odstaw do wystygnięcia. Przełóż do miseczki, dodaj cukier puder, syrop klonowy, wanilię i sól. Wszystko wymieszaj mikserem na średniej prędkości na gładką masę. Używaj od razu lub przechowuj do 1 tygodnia w lodówce pod przykryciem.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić lukier?
 3.3/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Lukier królewski jest śnieżnobiały i twardy. Może służyć zarówno do dekorowania ciastek, ciast jak i sklejania domków z...
Jak zrobić lukier królewski?
Lukier królewski jest śnieżnobiały i twardy. Może służyć zarówno do dekorowania...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt