Zapominanie numeru PIN

Jak zapamiętać kod PIN karty do bankomatu?
WiktorWiktor - specjalista Tipy.pl

Czy zdarzyło ci się kiedyś wpisać zamiast kodu PIN karty do bankomatu, PIN telefonu lub kod alarmu? A może był to 4 cyfrowy numer telefonu taksówki po którą wcześniej dzwoniłeś? Jeśli tak, to nie ma się czym przejmować. Każdemu czasem się zdarza. Mimo wszystko z pewnością mina ci rzednie kiedy masz zapamiętać kolejny numer. Bez paniki! Poniżej przedstawiam kilka prostych systemów, które pomogą ci przypomnieć sobie numer PIN podczas stania w kolejce do kasy lub bankomatu.
1
Zdjęcie – Niektórzy ludzie łatwiej przypominają sobie obrazy niż numery. Twój nr PIN to 2849. Przyporządkuj każdej cyfrze jakąś rzecz zaczynająca się od tego samego słowa. Np. dwa – duży, osiem – osioł, cztery – czmychnął, dziewięć – dzisiaj. Możesz również skojarzyć cyfry z obrazkami. Zastanów się co ci przypominają (2 to może być łabędź, 8 bałwan, 4 bocian stojący na jednej nodze, 9 plemnik) i ułóż jakąś historyjkę.
2
Wzór – może lubisz matematykę? Jeśli tak, z pewnością znajdziesz jakąś zależność pomiędzy cyframi. Załóżmy, że twój nr karty to 2849. Zapamiętujesz pierwszą liczbę czyli 2. 2x2 = 4 (4 to trzecia cyfra w PINie). 4x2 = 8 (to druga cyfra). Brakuje ci tylko 9 więc wystarczy dodać 1. Kilka razy powtórzysz wzór a z pewnością go zapamiętasz (ten sposób jest najlepszy dla osób z umysłem ścisłym).
3
Dźwięk. Numer będzie łatwo zapamiętać jeśli powtórzysz go na głos kilkanaście razy. Dla ułatwienia możesz rozbić tą liczbę na mniejsze części. Zamiast zapamiętywać cyfry 2, 8, 4 i 9 zapamiętaj 28 i 49. Jest dużo łatwiej zapamiętać długi numer wówczas gdy podzielony jest na grupy.

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Golabeczka
14.07.2010
Ja mam pin wpisany do telefonu jako numer pod hasłem "pindzia" (niby ksywa jakieś koleżanki) no i numer. 4 ostatnie cyfry to numer pin. W ten sposób nigdy nie zapomnę.