Pies

Czego nie może jeść pies?

Karolinas - specjalista Tipy.pl
Pies
1 z 22
Wiele osób wie, że słodycze mogą być szkodliwe dla zwierząt. Czy wiecie jednak, że pies nie może jeść wielu innych produktów, które my spożywamy na co dzień? Lubisz dokarmiać swojego psa przekąskami w ciągu dnia? Przeczytaj artykuł i dowiedz się czego Twój pies nie powinien jeść!
1
czekolada
CZEKOLADA

Czekolada to produkt, który absolutnie nie powinien gościć w diecie naszego psa. Zawiera ona bowiem toksyczną dla psów teobrominę (podobna do kofeiny). Śmiertelna dawka czekolady dla psa o masie 35 kg to: niecałe 2 kg czekolady mlecznej oraz 0,5 kg czekolady gorzkiej. Błędne jest zatem myślenie, że gorzka czekolada nie szkodzi naszemu psu. Poprzez zawarte w niej związki wytwarza się adrenalina, która z kolei przyspiesza tętno, bicie serca i dopływ krwi do mózgu. Przedawkowanie czekolady może skończyć się nawet zawałem serca psa. Objawy to m.in. wymioty, biegunka, częstomocz, śpiączka, nadczynność ślinianek, nadpobudliwość, rozszerzenie źrenic.
2
kości drobiowe
KOŚCI DROBIOWE

Kości tego rodzaju rozpadają się na maleńkie części, tzw. drzazgi, które po połknięciu przez psa, mogą wbić się w jego przełyk lub uszkodzić dalsze organy. Jeśli pies zjadł taką kość i kręci się w miejscu, popiskuje lub wyje z bólu przy chęci załatwienia się a nawet traci przytomność - nie zwlekaj z wizytą u lekarza, gdyż może okazać się, że psa należy natychmiast operować.
3
surowe jajko
SUROWE JAJKO

Surowe jajko to kolejny zabroniony dla psa produkt. Szczególnie chodzi tutaj o białko. Zawiera ono bowiem awidynę, która z kolei niszczy biotynę. Biotyna jest niezbędna naszemu psu do właściwego wzrostu i zdrowego wyglądu jego sierści. Surowe jaja ponadto niosą za sobą ryzyko zarażenia psa Salmonellą. Jeśli w diecie twojego pupila jest zbyt dużo surowego białka to z pewnością jego sierść wyblaknie, zacznie wypadać, co gorsza mogą nastąpić problemy z opóźnieniem wzrostu i deformacją. Jeśli chcesz podawać psu jajko - ugotuj je!
4
wieprzowina
WIEPRZOWINA

To mięso, którego powinniśmy unikać w diecie naszego pupila. Jest ono bowiem mięsem, które zawiera tzw. związki krótko-łańcuchowe. Nasz pies wyjątkowo szybko trawi białka i tłuszcze a te z wieprzowiny ulegają trawieniu jeszcze szybciej, przez co część z nich ulega procesom gnilnym (które podrażniają jelita) i zaburza proces trawienia u psa.
5
wątróbka
WĄTROBA

Nigdy nie należy podawać jej w postaci surowej. Ugotowana wątróbka również powinna być podawana niezwykle rzadko, gdyż zawiera ona bardzo duże ilości witaminy A. Mogą one w organizmie psa prowadzić do hiperwitaminozy oraz zatrucia. Wątroba to filtr organizmu, w którym gromadzą się substancje toksyczne, m.in. metale ciężkie oraz cholesterol. Zbyt częste podawanie wątróbki może powodować wychudzenie lub przerost kośćca, deformację kości i brak apetytu.
6
rodzynki i winogrona
RODZYNKI I WINOGRONA

Mogą powodować u psa znaczne uszkodzenie nerek, które prowadzić może nawet do śmierci zwierzęcia.
Dawki śmiertelne to:
2 winogrona / 1 kg masy ciała psa
lub 6 rodzynek / 1 kg masy ciała psa.
Objawy zatrucia to: odwodnienie, biegunka, częstomocz, apatia, wymioty.
7
cebula
CEBULA

Cebula wraz ze wszystkimi jej odmianami a także czosnek są dla psów zabronione. Błędne jest myślenie, że ugotowana cebula psom nie szkodzi. Cebula niszczy czerwone krwinki co w efekcie powoduje u psa anemię. Dwa plasterki tygodniowo na tyle zatruwają hemoglobinę, że organizm nie otrzymuje takiej dawki tlenu jaką powinien. Uważnie czytajmy etykiety karm i przysmaków dla zwierząt, gdyż czosnek często jest do nich dodawany. Jeśli nasz pies zjadł cebulę lub czosnek i dyszy, ma blade dziąsła, przyspieszone bicie serca, osłabienie ogólne organizmu - skonsultujmy się z weterynarzem.
8
orzechy makadamia
ORZECHY MAKADAMIA

Te australijskie orzeszki zawierają toksyczne dla psa związki.
9
zielone pomidory
ZIEMNIAKI i ZIELONE POMIDORY

Ukochany przez nas dodatek do dań źle wpływa na układ nerwowy i moczowy zwierzęcia.
10
owoce
OWOCE

Nawet de delikatnie nadpsute mogą powodować podrażnienia jelita i zatrucia pokarmowe.
11
brokuł
BROKUŁY, LIŚCIE RABARBARU

Mogą powodować potężne dolegliwości trawienne.
12
ciasto drożdżowe
CIASTO DROŻDŻOWE

Podrażnia żołądek psa a spożyte w bardzo dużej ilości może powodować nawet pęknięcie układu pokarmowego.
13
tłuste jedzenie
TŁUSTE JEDZENIE I TŁUSTE PRODUKTY MLECZNE

Mogą one spowodować stan zapalny trzustki a także przyczyniać się znacznie do otyłości zwierzęcia.
14
kawa
KAWA

Podwyższa ciśnienie i powoduje zaburzenia ciśnienia u psów. Jest dla psa bardzo szkodliwa nawet w bardzo małej ilości.
15
alkohol
ALKOHOL

Może wywołać u psa śpiączkę a nawet doprowadzić do jego śmierci.
16
surowa ryba
SUROWA RYBA

Podobnie jak surowe jaja, może spowodować zakażenie Salmonellą.
17
awokado
AWOKADO

Cały owoc awokado jest bardzo toksyczny dla psów.
18
grzyby
GRZYBY

Mają w swoim składzie toksyny groźne dla nerek i wątroby psa.
19
przyprawy
Ponadto powinniśmy unikać także PRZYPRAW takich jak:
GAŁKA MUSZKATOŁOWA - powoduje drgawki,
SÓL, SODA, PROSZEK DO PIECZENIA - wywołują skurcze mięśni.
20
speśniałe jedzenie
Wystrzegajmy się SPLEŚNIAŁEGO JEDZENIA, szczególnie niebezpiecznego dla układu pokarmowego ras mniejszych.
21
suplementy diety
Nie podawajmy psu także WITAMIN/SUPLEMENTÓW DIETY DLA LUDZI - zawierają one żelazo, które może uszkodzić wątrobę i układ pokarmowy.
?

Wskazówki
* Najlepiej nie dokarmiać psa w czasie naszego posiłku. Pies powinien jeść o określonych porach jedynie jedzenie dla niego odpowiednie tj. zbilansowaną karmę suchą lub mokrą a także uzupełniacze, czyli makaron, ryż, kasze i niektóre mięsa. Unikaj dawania przekąsek psu, bo możesz szybko doprowadzić do jego otyłości!

!

Uwaga!
* Różne psy różnie reagują na kontakt z alergenami, specyficznym pożywieniem. Jeśli zauważyłeś u psa niepokojące objaw to jak najszybciej skonsultuj się z weterynarzem!

Strona 1 z 22

Powiązane porady

Pies
urodziny psa

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Kasia
23.05.2016
Połowa to bzdury z grubej rury
MarcinMadej
29.12.2015
Myślę, że ta strona jest dla Ciebie https://www.facebook.com/DobrzeNamZeSoba/?fref=ts. Jest tu sporo ciekawych rzeczy na temat zdrowia zwierząt, ale też konkursy, informacje itd...
Chihuahua Nelcia
07.12.2015
A gotowane ziemniaki można dawać psu?
mac
24.06.2015
nie zgadzam się się z rodzynkami, gdy mój pies miała ataki padaczki weterynarz kazał mu podawać po napadzie garść rodzynek aby szybciej wrócił do siebie
weroniak
26.05.2015
A juz sie wystraszylam! Nie daje psu resztek z obiadu, ale jak kuzynka byla i mu resztki dala. Mieso ziemniaki i surowka. Pies zjadl i wymiotowal. Mielismy juz do wet jechac, ale to chyba nic takiego...
sylwia
15.04.2015
Zaprzeczacie sami sobie. Na początku jest artykuł co pies powinien jeść (jakie warzywa) i są tam m.in. brokuły. W tym art. czytamy że akurat brokułów jeść nie powinien bo powodują problemy trawienne. Więc jak to jest?