serduszka z czekoladą

Jak zrobić walentynkowe serduszka z czekoladą?·

Becia19 - specjalista Tipy.pl
serduszka z czekoladą
1 z 9
Cóż istnieje słodszego i bardziej kojarzącego się z miłością, niż czekolada? Zamknij ją w delikatnym cieście w kształcie serca i podaruj bliskiej osobie. Przepis na takie serca znajdziesz poniżej. Zanim zaczniesz je nadziewać, przeprowadź kilka prób, które pozwolą ci dobrać odpowiednią ilość farszu. Pamiętaj również, by czekoladę zawsze rozpuszczać w kąpieli parowej, tj. nad naczyniem z wrzącą wodą. Z poniższego przepisu uzyskasz około 20 serduszek (choć ostateczna ilość zależy oczywiście od ich rozmiaru).
P

nadzienie czekoladowe: 1 szklanka posiekanej gorzkiej czekolady (60-70% kakao), ¾ szklanki śmietany kremówki, ½ szklanki cukru, 1 łyżeczka cynamonu, 2 łyżki mąki, ciasto: 2 szklanki mąki, 150g masła, ¼ łyżeczki soli, 1 jajko do ciasta, 1 rozbełtane jajko do posmarowania ciasta, 3-4 łyżki śmietany kremówki, kilka kropel czerwonego barwnika spożywczego (opcjonalnie)

1
serduszka z czekoladą - krok 1
Nadzienie czekoladowe

Czekoladę posiekaj na drobne kawałki i umieść w rondelku lub misce. Wlej do niego również śmietanę kremówkę.
2
serduszka z czekoladą - krok 2
Rondelek umieść nad większym rondlem z wrzącą wodą i cały czas mieszając rozpuść czekoladę w kąpieli parowej. Poczekaj, aż będzie ona bardzo gorąca. Dodaj cynamon, cukier i powoli wsyp mąkę, by nadzienie nieco zgęstniało. Delikatnie wymieszaj całość.
3
serduszka z czekoladą - krok 3
Przelej nadzienie do płaskiego pojemnika (może to być forma do pieczenia), ostudź, a następnie włóż na około 2 godziny do lodówki.
4
serduszka z czekoladą - krok 4
Ciasto

Mąkę, sól i masło zmiksuj razem. Dokończ wyrabianie ciasta placami. Nie wyjmuj go jednak z miski. W osobnym naczyniu ubij 1 jajko, 3 łyżki śmietany i barwnik spożywczy (opcjonalnie). Połącz składniki suche z mokrymi i robiąc rękoma delikatne, koliste ruchy wymieszaj całość ze sobą do uzyskania jednorodnego ciasta o różowym zabarwieniu. Jeśli ciasto jest zbyt suche, dodaj jeszcze łyżkę śmietany lub wody. Uformuj z ciasta dwie kule, owiń je folią śniadaniową i włóż do lodówki na minimum 15 minut.
Gotowe ciasto rozwałkuj na posypanej mąką stolnicy na grubość około 3mm. Foremką w kształcie serca wytnij tak dużo serduszek, jak to możliwe. Skrawki ciasta połącz razem i ponownie rozwałkuj. Postępuj w ten sposób dopóki nie zużyjesz całego ciasta.
5
serduszka z czekoladą - krok 5
Schłodzone nadzienie czekoladowe nakładaj na wierzch jednego serduszka i przykładaj je drugim. Brzegi każdej pary ciastek połącz razem za pomocą widelca.
6
serduszka z czekoladą - krok 6
Gotowe ciasteczka układaj na wyłożonej papierem pergaminowym blasze do pieczenia. Posmaruj je z wierzchu rozbełtanym jajkiem.
7
serduszka z czekoladą - krok 7
Serduszka piecz w nagrzanym do 175°C piekarniku do momentu, aż zrobią się złotobrązowe. Podawaj ciepłe solo...
8
serduszka z czekoladą - krok 6
… lub posypane cukrem pudrem. Smacznego.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

galaretki szampańskie
walentynkowe ciasteczka serduszka

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane