tort bezowy

Jak zrobić tort bezowy?

SwittySwitty - specjalista Tipy.pl
Tort bezowy jest może nieco słodki, ale w połączeniu z odpowiednią masą stanowi doskonały i niewymagający deser na najważniejsze okazje. Urodziny, imieniny, komunia – tort bezowy spisze się na medal. To zdecydowanie jeden z moich najulubieńszych wypieków. Przepis na ten torcik przedstawiam poniżej.
P

beza: 8 białek jaj, 2 szklanki cukru pudru, 2 łyżki holenderskiego kakao, 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego, krem: 2 szklanki śmietany kremówki, 2 łyżki mocnego espresso, 680g wisienek w syropie, ½ szklanki posiekanych orzechów włoskich, ½ szklanki wiórek z gorzkiej czekolady (zrobisz je przeciągając obieraczką do ziemniaków po tabliczce czekolady), ½ szklanki bardzo drobno posiekanej (np. robotem kuchennym) gorzkiej czekolady

1
Nagrzej piekarnik do 220°C. Na dwóch dużych blachach do pieczenia połóż arkusz papieru pergaminowego i narysuj na każdym z nich koło o średnicy 20 cm.
2
Bardzo ostrożnie oddziel żółtka od białek. Nawet odrobina żółtka w białkach sprawi, że nie uda się ich odpowiednio ubić.
3
Białka ubij na gęstą pianę, a następnie powoli zacznij dodawać cukier – po jednej łyżce naraz – ubijając białka na sztywną pianę. Obróć miskę do góry dnem, żeby upewnić się, że białka są wystarczająco sztywne (dla bezpieczeństwa podłóż pod spód drugą miskę). Jeśli tak nie jest, ubijaj je przez kolejną minutę i ponownie wykonaj test.
4
Kakao nieznacznie wmieszaj w masę bezową, w taki sposób, by na jej powierzchni pozostały widoczne pręgi.
5
Wyłóż masę na przygotowane wcześniej papiery pergaminowe. Uformuj z niej koła o zaznaczonej na rysunkach średnicy. Włóż blachy z bezami do piekarnika i natychmiast skręć temperaturę na 120°C. Piecz bezy przez 90 minut, a następnie wyłącz piekarnik nie wyjmując ich ze środka, dopóki całkowicie nie ostygną.
6
Teraz zajmij się przygotowaniem kremu. Wisienki wrzuć do sitka lub durszlaka, a pod spód podłóż miskę. Zbierzesz w ten sposób cały syrop. Dla pewności potrząśnij jeszcze wisienkami w durszlaku. Powinny być one dość suche, więc daj im trochę czasu.
7
Syrop wiśniowy podgrzej w rondlu umieszczonym na średnim ogniu przez około 5-10 minut. Powinien on zgęstnieć i przybrać konsystencję miodu. Jeżeli syrop okaże się zbyt gęsty, dodaj odrobinę wody.
8
Śmietanę ubij z kawą na sztywno. Silikonową szpatułką rozsmaruj połowę kremu na jednej z bez. Na wierzchu ułóż wisienki i połowę porcji posiekanych orzechów laskowych. Posyp całość połową posiekanej czekolady.
9
Teraz połóż na wierzch drugą bezę. Nałóż na nią drugą połowę kremu, wiśnie i posiekaną czekoladę. Całość udekoruj wiórkami czekolady i polej syropem wiśniowym.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

złocisty syrop
dekorowanie tortów
karmelowe sprężynki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane