Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Torty > Jak zrobić tort bezowy?

Jak zrobić tort bezowy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Tort bezowy jest może nieco słodki, ale w połączeniu z odpowiednią masą stanowi doskonały i niewymagający deser na najważniejsze okazje. Urodziny, imieniny, komunia – tort bezowy spisze się na medal. To zdecydowanie jeden z moich najulubieńszych wypieków. Przepis na ten torcik przedstawiam poniżej.
Rzeczy, których potrzebujesz:
beza: 8 białek jaj, 2 szklanki cukru pudru, 2 łyżki holenderskiego kakao, 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego, krem: 2 szklanki śmietany kremówki, 2 łyżki mocnego espresso, 680g wisienek w syropie, ½ szklanki posiekanych orzechów włoskich, ½ szklanki wiórek z gorzkiej czekolady (zrobisz je przeciągając obieraczką do ziemniaków po tabliczce czekolady), ½ szklanki bardzo drobno posiekanej (np. robotem kuchennym) gorzkiej czekolady
1
Nagrzej piekarnik do 220°C. Na dwóch dużych blachach do pieczenia połóż arkusz papieru pergaminowego i narysuj na każdym z nich koło o średnicy 20 cm.
2
Bardzo ostrożnie oddziel żółtka od białek. Nawet odrobina żółtka w białkach sprawi, że nie uda się ich odpowiednio ubić.
3
Białka ubij na gęstą pianę, a następnie powoli zacznij dodawać cukier – po jednej łyżce naraz – ubijając białka na sztywną pianę. Obróć miskę do góry dnem, żeby upewnić się, że białka są wystarczająco sztywne (dla bezpieczeństwa podłóż pod spód drugą miskę). Jeśli tak nie jest, ubijaj je przez kolejną minutę i ponownie wykonaj test.
4
Kakao nieznacznie wmieszaj w masę bezową, w taki sposób, by na jej powierzchni pozostały widoczne pręgi.
5
Wyłóż masę na przygotowane wcześniej papiery pergaminowe. Uformuj z niej koła o zaznaczonej na rysunkach średnicy. Włóż blachy z bezami do piekarnika i natychmiast skręć temperaturę na 120°C. Piecz bezy przez 90 minut, a następnie wyłącz piekarnik nie wyjmując ich ze środka, dopóki całkowicie nie ostygną.
Jak zrobić różyczki na tort z masy marcepanowej?
Jak zrobić prosty tort?
Jak zrobić naleśnikowy tort czekoladowy?
Jak zaprojektować tort weselny?
6
Teraz zajmij się przygotowaniem kremu. Wisienki wrzuć do sitka lub durszlaka, a pod spód podłóż miskę. Zbierzesz w ten sposób cały syrop. Dla pewności potrząśnij jeszcze wisienkami w durszlaku. Powinny być one dość suche, więc daj im trochę czasu.
7
Syrop wiśniowy podgrzej w rondlu umieszczonym na średnim ogniu przez około 5-10 minut. Powinien on zgęstnieć i przybrać konsystencję miodu. Jeżeli syrop okaże się zbyt gęsty, dodaj odrobinę wody.
8
Śmietanę ubij z kawą na sztywno. Silikonową szpatułką rozsmaruj połowę kremu na jednej z bez. Na wierzchu ułóż wisienki i połowę porcji posiekanych orzechów laskowych. Posyp całość połową posiekanej czekolady.
9
Teraz połóż na wierzch drugą bezę. Nałóż na nią drugą połowę kremu, wiśnie i posiekaną czekoladę. Całość udekoruj wiórkami czekolady i polej syropem wiśniowym.
 3.5/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zbliżają się Walentynki. Piękny czas dla wszystkich zakochanych. Jeśli jesteś dobra w kuchni i lubisz sobie czasem...
Jak zrobić tort walentynkowy?
Zbliżają się Walentynki. Piękny czas dla wszystkich zakochanych. Jeśli jesteś dobra...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt