ciastka walentynkowe

Jak zrobić walentynkowe ciasteczka cynamonowe?

Becia19 - specjalista Tipy.pl
Te ciasteczka idealnie nadają się na Walentynki, choć nie są ani czerwone, ani czekoladowe. A może to właśnie sprawia, że stanowią elegancki i romantyczny deser? Ich delikatny smak i cynamonowy aromat przypadnie do gustu każdemu i ogrzeje nawet najbardziej zziębnięte serce. Przekonaj się jak niewiele dzieli cię od ich zaserwowania.
P

3 jajka, ½ szklanki cukru, 2 szklanki + 1 łyżka mąki, 75g masła, 1 łyżeczka cynamonu

1
ciastka walentynkowe - krok 1
Utrzyj cukier z masłem. Dodaj jajka, po jednym naraz. Wymieszaj.
2
ciastka walentynkowe - krok 2
Wsyp mąkę i cynamon. Dokładnie wymieszaj całość, dopóki nie uzyskasz ciasta o dość elastycznej konsystencji. Jeżeli ciasto za bardzo się klei, dodaj więcej mąki.
3
ciastka walentynkowe - krok 3
Z kawałka ciasta uformuj długi cienki walec. Zegnij go lekko w połowie długości i zawiń jeden koniec w spiralę.
4
ciastka walentynkowe - krok 4
Tak samo uformuj drugi koniec ciasta. W analogiczny sposób przygotuj pozostałe ciasteczka. Postaraj się, aby miały one taką samą grubość i wymiary.
5
ciastka walentynkowe - krok 5
Ułóż ciastka w niewielkiej odległości od siebie na wyłożonej papierem pergaminowym i posypanej mąką blasze do pieczenia. Piecz je w nagrzanym do 180°C piekarniku do czasu, aż przybiorą złoty kolor.
6
ciastka walentynkowe - krok 6
Wyłóż ciastka na kratkę do studzenia i poczekaj, aż wystygną. Doskonale smakują z kawą lub gorącą czekoladą. Smacznego!

Powiązane porady

kostki lodu z owocami
galaretki szampańskie
talerz ozdobiony cytryną

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Uleczka
21.03.2013
Ciastka rewelacja!
Najlepsze makane w herbacie:D