ozdobna koperta

Jak zrobić ozdobną kopertę?

MalwinaMalwina - specjalista Tipy.pl
Ta piękna koperta ozdobna stanowi doskonałe opakowanie na każdą wyjątkową okazję. Czerwona idealnie pasuje na Walentynki, kremowa skryje w sobie zaproszenie na ślub, fioletowa może służyć jako koperta na kartkę urodzinową. Możliwości jest tak wiele jak rodzajów papieru, z których postanowisz kopertę tę wykonać. Poniżej znajdziesz szablon i krótką instrukcję jak należy to zrobić.
P

brystol ozdobny w wybranym kolorze (do kupienia tutaj), satynowa wstążka, nożyczki i nożyk hobbystyczny (do kupienia tutaj)

1
szablon ozdobnej koperty
Pobierz dostępny w tym kroku szablon. Pozwoli ci on wykonać kopertę o wymiarach 14x7cm. W razie potrzeby możesz jednak pomniejszyć go lub powiększyć, by dopasować wymiary koperty do swoich potrzeb. Szablon wydrukuj na kawałku grubego papieru.
2
Odrysuj szablon na wewnętrznej („lewej”) stronie ozdobnego brystolu tyle razy, ile kopert potrzebujesz. Wytnij wszystkie powstałe w ten sposób elementy.
3
Przyłóż linijkę wzdłuż linii zaznaczonych na szablonie. Przejedź po nich ostrzem nożyczek. Dzięki temu łatwiej będą się zginać.
4
Zagnij boki kartki do środka (najpierw dwie pionowe zakładki, później dwie poziome). Zakładki znajdujące się na wierzchu natnij na szerokość wstążki. Postaraj się, aby nacięcia znajdowały się w równej odległości od siebie, najlepiej w pobliżu miejsca zgięcia.
5
fioletowa koperta ozdobna
Włóż do koperty kartkę lub zaproszenie, a następnie przewlecz wstążkę przez oba otwory koperty po wewnętrznej stronie i zawiąż w kokardkę po stronie zewnętrznej. Nadmiar wstążki odetnij po skosie, żeby się nie strzępiła.

Powiązane porady

mapa skarbów
łabędź origami
muchomor origami

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane