ryby

Przechowywanie ryb

AdamAdam - specjalista Tipy.pl
Hasła takie jak: „Nadeszła chwila na pstrąga z grilla” czy „Ryba wpływa na wszystko” zalewają nas z każdej strony i nawet dzieci wiedzą, ze trzeba jeść ryby bo są zdrowe. Stanowią pełnowartościowe źródło białka, są bogate w witaminę D, nienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega -3 oraz jod, selen, fluor, magnez i wapń. Każdy z nas wie, że niewłaściwe przechowywanie ryb może doprowadzić do zatruć pokarmowych, zatem jak to robić? Poniżej znajdziecie kilka sprawdzonych sposobów, które ułatwią wam przechowywanie ryb.
1
Ryb nie powinno się umieszczać w lodówce w pobliżu masła, mleka, serów ponieważ nabierają one nieprzyjemnego zapachu. Dotyczy to w szczególności ryb wędzonych, które należy szczelnie owinąć folią aluminiową.
2
Mrożoną rybę należy przechowywać w zamrażalniku, owiniętą w worek nylonowy. Rybę niemrożoną, która nie będzie zbyt długo przechowywana, należy wypatroszyć i umieścić w lodówce (nie w zamrażalniku).
3
Jeśli chcemy zamrozić rybę, powinniśmy ją umyć, wysuszyć, a następnie umieścić w szczelnym pojemniku lub worku. Taka ryba może być przechowywana w zamrażarce kilka miesięcy, a chuda - nawet do 8 miesięcy.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane