jak leczyć jęczmień na oku?

Jak leczyć jęczmień na oku?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
jak leczyć jęczmień na oku?
1 z 5
Jęczmień na oku spowodowany jest zatkaniem gruczołu łojowego na powiece lub bakteryjnym zakażeniem wokół rzęs. Tradycyjna medycyna często zaleca maści z antybiotykiem. Istnieje jednak kilka sposobów na pozbycie się jęczmienia domowym sposobem bez konieczności wizyty u lekarza.
1
złoto
Pocieranie złotem (złoto ma właściwości bakteriobójcze)

Pocieranie jęczmienia złotem jest jedną z najstarszych metod walki z jęczmieniem. Do tego celu świetnie nadaje się złota obrączka. Najpierw należy nią energicznie pocierać o materiał, aż zrobi się gorąca, a następnie przyłożyć do zainfekowanego miejsca na kilka sekund (aż złoto wystygnie). Zabieg należy powtórzyć co najmniej 5 razy i wykonywać go kilka razy dziennie.

2
natka pietruszki
Kompres z naparu świeżej pietruszki (naparu świetlika łąkowego lub naparu rumianku)

Garść posiekanej świeżej pietruszki zalej wrzątkiem, przykryj i odczekaj około 10 minut. W esencji namocz wacik, a następnie przyłóż do powieki, na której pojawił się jęczmień. Poczekaj, aż wacik wystygnie i powtórz zabieg. Kompresy na oko przykładaj 4 razy dziennie.

3
mniszek lekarski
Herbata ze świeżego mniszka lekarskiego

Pij co najmniej 2 razy dziennie napar z mniszka lekarskiego. Zioło to pomaga w naturalny sposób wyeliminować z organizmu bakterie powodujące ropnie - w tym jęczmień. Na szklankę wrzątku dodaj 1 łyżeczkę mniszka lekarskiego. Parz pod przykryciem 5 minut, odcedź i wypij.

4
zielona herbata
Okład na noc z zielonej herbaty

Torebkę z zieloną herbatą zamocz we wrzątku, poczekaj aż troszkę przestygnie, połóż na oko zainfekowane jęczmieniem i zabandażuj. Torebkę trzymaj na oku przez całą noc.

!

Uwaga!

  • Nigdy nie próbuj wycisnąć jęczmienia. Poczekaj, aż sam pęknie lub zniknie. Wyciskanie może spowodować pogorszenie się infekcji.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Czyszczenie okularów
oczy
zapalenie spojówek

Podobne porady

Komentarze (47)

* Pola wymagane

maria
21.03.2016
potwierdzam lecznicze działąnie złota. wczoraj potarłam dziś nie ma śladu, babcin sposób jak zwykle niezawodny
sz
15.10.2015
najlepiej to iść do okulisty i nie kombinować, można sobie załatwić oko. A takie bzdurne artykuły na poziomie szamanizmu to się nadają do kosza.
xxxx
05.12.2014
to jest objaw braku WITAMIN Z GRUPY B !
Kai
13.10.2014
Jedno zasadnicze pytanie skąd wam się bierze owo "MI" ???
@bogna pisze: "Mi samo"... czyli powinienem spytać: ?:Ci samo..???
piszemy MNIE samo.... !!!!!!!!!!
Bogna
23.09.2014
Mi samo przeszło, ale moim zdaniem lepiej iść do lekarza, bo to zawsze gronkowiec. Ja akurat nie stwarzałam zagrożenia dla nikogo, bo rzadko wychodzę z domu, jestem chora na tarczycę i mam arytmie na dodatek
lech
23.09.2014
Nie ma tutaj jeszcze jednej porady. Ugotuj jajko na twardo i po lekkim ostudzeniu (tak żeby nie parzyło) przyłóż je do powieki (oczywiście jajko musi być w skorupie, bo wtedy długo trzyma temperaturę), a następnie trzymaj je na oku do ostygnięcia. Jajko rozgrzewa ropień jęczmienia i ropień pęka, treść wypływa na zewnątrz i zaczyna się goić. Sposób sprawdzony - często działa już po pierwszym przyłożeniu ciepłego jaka do jęczmienia na około 10 min. Jeszcze raz podkreślam, że jajko musi być ostudzone na tyle, żeby nie poparzyło oka.
piłsudski
23.09.2014
połowa szklanki mleka wymieszać z 5dkg drożdży i wypić, sprawdziłem na sobie, ale nie pamiętam skąd przepis:)
surfer
23.09.2014
jęczmień jest to awitaminoza witaminy A+B zakupić w aptece dwa opakowania gumowych kulek i zgodnie z zaleceniem na opakowaniu zjeść i efekt murowany na długi czas
helena
23.09.2014
TOTALNA BZDURA!!!!!
kiki
23.09.2014
To jest GRADÓWKA , a nie jęczmień....