wągry

Jak pozbyć się wągrów?

UrodaUroda - specjalista Tipy.pl
wągry
1 z 9
Wągry (zaskórniki) to rozszerzone pory, zatkane przez łój i zanieczyszczenia. Wągry występują głównie na twarzy - nosie, brodzie i czole. Poniżej znajdziesz kilka sposobów na pozbycie się wągrów.
1
wągry
Jeśli masz wiele wągrów, najlepszą metodą ich czyszczenia będzie wizyta u kosmetyczki (czyszczenie twarzy połączone z mikrodermabrazją).
2
paski na nos
Jeśli wągry występują na nosie, wypróbuj oczyszczające paski na nos (np. Nivea). Plastry te oczyszczają zatkane pory i działają antyseptycznie. Jeden plaster to koszt około 1,5 - 2 zł (Allegro).
3
oczyszczanie twarzy
Czarne wągry, których nie uda się usunąć paskami, możesz usunąć ręcznie. Pamiętaj tylko, aby nie zakazić skóry. Najpierw oczyść skórę płynem antybakteryjnym, zrób peeling, a następnie wyciśnij wągry przez chusteczkę higieniczną. Warto również wcześniej wykonać parówkę twarzy lub wziąć gorącą kąpiel. Dzięki temu pory będą otwarte, a zaskórniki łatwiej wyjdą. Po wyciśnięciu wągrów należy dokładnie oczyścić skórę. Jeśli nie usuniesz wągra do końca, może powstać stan zapalny i zrobić się pryszcz.
4
Przyrząd do usuwania wągrów i zaskórników
W Sephorze można kupić specjalny patyczek do usuwania wągrów i zaskórników. Biała końcówka służy do ropnych pryszczy, zaś końcówka płaska do zaskórników.
5
cytryna
W walce z zaskórnikami i wągrami świetnie radzi sobie sok z cytryny. Kilka razy dziennie pocieraj nim miejsca, w których występują wągry. Na zaskórniki możesz nakładać na noc papkę zrobioną z soku z cytryny lub limonki oraz cynamonu w proszku. Rano opłucz buzię letnią wodą.
6
ziemniaki
Aby pory były ściągnięte i nie pozwalały na powstawanie nowych wągrów, stosuj raz w tygodniu maseczkę z ziemniaka. Zetrzyj ziemniaka na tarce, połóż na twarz i trzymaj przez 15 minut. Spłucz letnią wodą.
7
maseczka na twarz
W eliminacji wągrów pomoże również papka z liści kolendry, kurkumy w proszku i wody. Tak zrobioną maseczkę trzymaj na twarzy przez 10-15 minut, po czym spłucz letnią wodą.
8
mycie twarzy
Staraj się nie przetłuszczać skóry. Stosuj kosmetyki do cery z niedoskonałościami, które ograniczają wytwarzanie nadmiaru sebum i odtykają pory.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

cera tłusta
mycie twarzy
cera po 30-ce

Podobne porady

Komentarze (51)

* Pola wymagane

as
06.02.2017
Smarowałam przez parę dni mieszanką z sody oczyszczonej i wody. W ten sposób bardzo szybko pozbyłam się wągrów.
jamkowalski
28.08.2016
Ja jestem jakiś inny bo na wągry dosłownie nic nie pomagało, zawsze wyskakiwały nowe. Na szczęscie do czasu kiedy znalazłem ten poradnik :)
antywagry.wordpress.com
Od czasu kiedy zastosowałem się do tej porady nic nowego nie wyskakuje :)
Grazyna
08.04.2016
Najlepszym sposobem na wagry jest oczysCAnie doglebne a nastepnie zamkniecie porow. Najpiwrw peeling enzymatyczny a nastepnie przecieranie twarzy tonikiem z kwasem jablkowym albo witamina c (taka w proszku, nie tabsach). Ph takiego toniku powinno byc rowne 5,5 w porywach do 4. Wtedy pory sie obkurczaja, zamykaja a dodatkowo wagry sa likwidowane bo kwasne ph zatrzymuje rozwoj bakterii.
A pozniej jakis dobrze nawilzajacy krem ktory ma rowniez ph odpowiednie dla skory czyli ok. 5,5 do 6. Skora nie lubi zasadowych kosmetykow. One rozpulchniaja twarz, otwieraja pory.
Backdogo
29.02.2016
Bądźmy szczerzy, nic nie pomoże na wągry żeby znikły na stałe. Po jakiś maseczkach, lekach znikną na parę dni ale potem znowu powrócą. Polecam mój sposób- tapeta :). Duża tona korektorów anty bakteryjnych i podkładów matujących zalatwi sprawę
zuziaduzia
18.12.2015
Rutinoscorbin na wagry ? - Zniknęły ? - Czyli organizm je wchlonal, skoro nie bylo ich na przescieradle. Teraz watroba i nerki beda musialy sie ich pozbyc. - Malo bystry sposob, by przemieszczały sie do krwioobiegu. Wagry trzeba wypocic w saunie. Nie mam wagrow od dawna, ale do sauny chodze 3 x w tygodniu. - Bardzo polecam.
zuziaduzia
18.12.2015
Najlepsza jest poprawna higiena skory - chodzenie do sauny, albo do lazni parowej, lub naprzemiennie, a nie zadne maseczki, kartofelki, czy plasterki. Trzeba sie wypocic, wyrzucic z siebie te tluszczaki. W goracej saunie stopniowo beda opuszczaly Twoja skore. W sunie nie tylko " tracisz " loj ze skory, ale takze i marwa skore, wiec korzyść podwojna.
123
06.10.2015
zajebiste
catwoman
18.05.2015
Akurat co do maseczki z cynamonu to zależy od człowieka. Ja ją stosuje co jakiś czas i fakt - na początku naprawde piecze, ale po chwili sie przyzwyczajam. Jak ktoś się nie boi, to może sprobówać. Najwyżej można ja zmyć jak sie nie da wytrzymać. Ale efekty są świetne.
Uważam jednak, ze lepiej nie trzymać jej przez cala noc bo można zostać z czerwoną twarzą, a nawet spuchnietą przez reszte dnia.
lucy_fair
09.02.2015
pisanie o maseczce z cytryny i cynamonu to sadyzm, nie polecam próbować, zaraz po nałożeniu mega piecze, trudno wytrzymać z 10 minut, a oni każą to trzymać całą noc...
Anko77
23.09.2014
Jakiś czas temu moja koleżanka kupiła sobie plastry na wągry, aby pozbyć się ich na nosie. Po dokładnym przeczytaniu, przykleiła je i wszystko wykonywała wg instrukcji. niestety kiedy przyszło jej to ściągnąć został pasek czerwony a dzień później na tym miejscu pojawil się strup, więc nie polecam sposobu z plastrami nikomu :/