Ravioli z serami

Jak zrobić ravioli z serem?
Jess - specjalista Tipy.pl

Ravioli jest jedną z najpopularniejszych potraw z kuchni włoskiej. Małe pierożki nadziewane są zazwyczaj szpinakiem, serem feta lub serem ricotta. Podane w formie uroczych serduszek idealnie nadają się na walentynkową, romantyczną kolację z drugą połówką. Są pyszne i aromantyczne, a swój wyjątkowy smak zawdzięczają połączeniu czterech włoskich serów: ricotty, mozzarelli, fontiny oraz parmezanu. Poniżej przedstawiam przepis na walentynkowe ravioli.
P

pół szklanki ricotty, pół szklanki tartej mozzarelli, pół szklanki tartego sera fontina, pół szklanki tartego parmezanu, 1 ząbek czosnku (przeciśnięty przez praskę), 1/4 łyżeczki suszonego oregano, 1/4 łyżeczki suszonej bazylii, 1/4 łyżeczki suszonej pietruszki, 1/4 łyżeczki soli, świeżo mielony pieprz do smaku, makaron domowej roboty, sos marinara

1
W średniej wielkości miseczce wymieszaj ricottę, mozzarellę, fontinę, parmezan, czosnek i przyprawy. Dobrze rozetrzyj na jednolitą masę.
2
Ravioli z serem
Ciasto rozwałkuj na bardzo cieniutki placek (tak jak na pierogi). Wytnij z ciasta wykrawaczką kształt przyszłych ravioli (mogą to być serduszka takie jak na zdjęciu). Na środek połowy serduszek nałóż po około 2 łyżeczki nadzienia serowego. Staraj się nie zabrudzić obrzeży gdyż wówczas ciasto może się niedokładnie skleić i nadzienie wypłynie podczas gotowania.
3
Ravioli z serem
Zamocz palec w wodzie i delikatnie zwilż nim krawędzie serduszek. Na zwilżone serduszko z nadzieniem nałóż na wierzch serduszko bez nadzienia je razem sklej wzdłuż krawędzi. Pamiętaj, że powietrze nie może pozostać w środku serduszek - staraj się wszystkie bąbelki powietrza wycisnąć na zewnątrz zanim skleisz ciasto do końca.
4
Ravioli z serem
Nalej do dużego garnka wodę, dodaj do niej soli i zagotuj. Do gotującej się wody wrzuć ravioli i gotuj je al dente - około 5 minut. Podawaj w ciepłych miseczkach z sosem marinara.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane