zapach stęchlizny w szafie

Jak pozbyć się brzydkiego zapachu w szafie?

KrystynaKrystyna - specjalista Tipy.pl
zapach stęchlizny w szafie
1 z 4
Zdarza się czasami, że nasza szafa ma nieprzyjemny zapach i kiedy wyciągamy z niej ubrania one także nie pachną najlepiej. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak pozbyć się z szafy niechcianego zapachu.
1
sposoby na brzydki zapach w szafie - krok 1
Jeśli szafa jest nowa, przetrzyj ją wewnątrz wodą z dodatkiem dwóch łyżek octu na litr, a gdy wyschnie, spryskaj odświeżaczem o przyjemnym zapachu lub olejkiem lawendowym, który odstraszy mole.

Chcesz pozbyć się zapachu pleśni? Przetrzyj wnętrze szafy wodą z dodatkiem octu, po czym wstaw do środka jeden lub kilka pojemników z lekko zmiażdżonymi goździkami.
2
Jeśli zapach pleśni jest wyjątkowo uporczywy, wstaw do szafy gorące mleko, zamknij drzwi i poczekaj, aż wystygnie. Powtarzaj całą operację, dopóki zapach całkiem nie zniknie.

Jeśli natomiast chcesz się pozbyć zapachu naftaliny, wstaw do szafy roztwór spirytusu i soku cytrynowego, wymieszanych w równych proporcjach.
3
Nigdy nie odwieszaj ubrań do szafy zaraz po rozebraniu się, lecz odczekaj kilka godzin, dzięki temu zdążą z nich wyparować zapachy papierosów, potu czy perfum.

Do perfumowania szafy możesz użyć specjalnych pojemniczków z kwiatami, które trzyma się w szafie i otwiera w razie potrzeby. Pachnące płatki układaj warstwami i przesypuj miałką solą, a na koniec zalej łyżką spirytusu.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

mól
karaluch
pluskwy domowe

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

artar
13.10.2014
Najlepsza jest ususzona lawenda w woreczku. Jeżeli chodzi o mydełka, to efekt jest średni. Natomiast rewelacyjne są owoce pigwy. Dają one niezwykle trwały i intensywny zapach. Wystarczy na półce położyć z 4 - 6 owoców, które wysychając, wydzielają zapach. Oczywiście, nie powinny się stykać ze sobą, żeby ładnie schły, a nie gniły:) Co do octu, to tez tak robię, ale to raczej dezynfekowanie, niż trwałe (!) usuwanie zapachu
D
08.10.2014
pranie zrobić
Agniesia2678
30.12.2013
Może warto na początek porządnie szafę wyczyścić? Jakimiś specjalnymi środkami do drewna, żeby nie zniszczyć mebla a pozbyć się warstwy kurzu i brudu, która z pewnością trzyma zapach. Po wyczyszczeniu możesz wrzucić woreczek ze specjalną mieszanką suszonych kwiatów i liści, która pachnie długo i intensywnie. Znam jeszcze trik ze skarpetką i kawą, ale sprawdzony tylko na lodówce. Być może pomoże i Twojej szafie: bierzemy sporą garść ziarenek kawy, wsypujemy je do bawełnianej skarpety i chowamy do wnętrza, z którego chcemy się pozbyć brzydkiego zapachu.
paulina
29.03.2013
już dwa tygodnie trzymam otwarte paczuszki sody na niemal każdej półce w szafie i dalej mocno daje nowością, a że to nowo kupione mebelki dla dzidziusia to się martwię bo nie mam już pomysłu na ten problem, odpuszczę perfumy i oczywiście chemiczne specyfiki. Myślę jedynie o tych mydłach, poradźcie czy takie szare naturalne... nie zaszkodzi niemowlakowi?
AnnaRo
17.03.2013
Ja do szafy wkładam nowe kostki mydła. Sposób się sprawdza, ubrania i ręczniki ładnie pachną.
Karolinas
25.10.2012
Prostym sposobem na utrzymanie pięknego zapachu w szafie są saszetki perfumowane. Możemy taką saszetkę wykonać jednak samodzielnie w domu np. z suszonych kwiatów albo zwykłej sody oczyszczonej.
bea
20.08.2012
Na talerzyk nasypać łyżkę lub dwie sody oczyszczonej i postawić na półce. To się sprawdza też w lodówce i szafkach kuchennych.