Wgniecenie w meblach drewnianych

Jak usunąć wgniecenia w drewnie?

Kaja_14614 - specjalista Tipy.pl
Wgniecenie w meblach drewnianych
1 z 9
Wgniecenia w meblach i podłodze drewnianej najlepiej usunąć szpachlówką w kolorze drewna lub zabarwionym woskiem jednak zanim to zrobisz, polecam poniższą metodę z parą a dokładniej ze zwilżoną ściereczką i żelazkiem. Ta technika najlepiej się sprawdza w przypadku drewna nielakierowanego. Uwaga! Jeśli drewno jest czymś pomalowane to dobrze jest wykonać wcześniej próbę w niewidocznym miejscu (pod wpływem ciepła wierzchnia warstwa może się uszkodzić).
1
Wgniecenie na drewnie
Zwilż gąbką wgniecenie na drewnianym meblu (na zdjęciu obok brzozowy stolik).
2
Usuwanie wgnieceń z drewna
Na wgniecenie połóż wilgotną ściereczkę lub wilgotny ręcznik papierowy.
3
Usuwanie wgnieceń z drewna
Rozgrzej żelazko (ustaw temperaturę na najwyższą). Przyłóż żelazko do wilgotnego ręcznika papierowego lub wilgotnej ściereczki i prasuj okrężnym ruchem. Nie trzymaj żelazka w jednej pozycji, gdyż możesz przypalić ściereczkę. Upewnij się, że wytwarza się duża ilość pary. Prasuj kilka minut (3-5) i sprawdź rezultat. Widoczne na poprzednim zdjęciu wgniecenie prawie całkowicie zniknęło, a lakier znajdujący się wierzchu w ogóle się nie uszkodził.
4
W przypadku głębokich wgnieceń na drewnianej podłodze czy parkiecie postępuj tak samo (szczegóły w kolejnych krokach).
5
Na wgniecenie połóż wilgotny ręcznik papierowy i prasuj mocno rozgrzanym żelazkiem przez kilka minut. Im wgniecenie głębsze, tym dłużej trzeba prasować.
6
Czasami może się okazać, że wgniecenie podejdzie do góry i zrówna się z powierzchnią drewna jednak nadal widać na drewnie uszkodzenie, gdyż pod lakier dostał się brud.
7
Wówczas jeśli wiesz czym dokładnie drewno zostało pomalowane, to możesz delikatnie zetrzeć wierzch drobnoziarnistym papierem ściernym i pomalować na nowo.
8
Poczekaj aż lakier wyschnie. Może parkiet nie będzie idealny ale z pewnością będzie wyglądać o wiele lepiej niż wcześniej.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane