Czyszczenie ryby

Jak oczyścić rybę z łusek?

AdamAdam - specjalista Tipy.pl
Łuski ryb usuwa się na różny sposób w zależności od sposobu ich osadzenia w skórze. Możemy je skrobać, golić lub parzyć. Każdy może wybrać sposób, który będzie dla niego najlepszy. Wbrew pozorom to wcale nie jest skomplikowane, ale wymaga czasu. Mistrzowie kuchni wiedzą, że przy odrobinie wprawy czynność będzie coraz łatwiejsza, dlatego warto spróbować wszystkich metod i wybrać najbardziej skuteczną. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam opanować tą sztukę.
1
Zdecydowanie szybciej można oczyścić rybę z łusek, pocierając ją drobną tarką. Przed rozpoczęciem obierania, można ją zanurzyć w gorącej (nie wrzącej) wodzie na chwilkę - nie za długo bo popęka skórka.
2
Rybę będzie łatwiej oczyścić jeśli wcześniej pokropimy ją delikatnie octem oraz pozostawimy ją na parę minut.
3
Łusek z ryby możemy się pozbyć poprzez ich ogolenie. W ten prosty sposób bardzo szybko poradzimy sobie z łuskami a powierzchnia ryby będzie gładka i jasna. Można golić szczupaka, sandacza, karasia, certę i pstrąga.

Powiązane porady

Smażenie karpia
śledzie w śmietanie
Migdały w cynamonie

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

gmf
12.08.2013
to dotyczy każdej ryby
hahaha
12.08.2013
Karpia? jak on ma z 10 łusek xD. BEEEEKA
gmf
15.05.2013
porada Pani Żeni: ułóż rybę najlepiej w czystym zlewozmywaku polej wodą /ok 70 st. C/ i następnie delikatnie nożem zbierz łuski i śluz. odkąd to stosuję sprawianie karpia na Wigilię nie jest kłopotem. Jeszcze trzeba go ok 1 godz moczyć aby usunąć krew. Najbardziej humanitarną metodą uśpienia karpia jest szybkie wlanie octu w oskrzela.