Biszkopt z budyniem

Jak zrobić biszkopt z kremem budyniowym?
marteek - specjalista Tipy.pl

Jak każdy wie trudno upiec biszkopt idealny. Lecz mamy na to sposób! Zapoznaj się z przepisem na biszkopt z kremem budyniowym i przekonaj się, że upieczenie go jest naprawdę proste!
P

5 jajek; 1 szklanka cukru; 1 szklanka mąki; 2 łyżki mąki ziemniaczanej; 1 płaska łyżka proszku do pieczenia; 1 budyń śmietankowy( lub inny smak); 170g masła

1
Żółtka oddziel od białek. Białka ubij na sztywną pianę.
2
Dodaj cukier i żółtka dalej miksując.
3
Wymieszaj ze sobą obie mąki i proszek do pieczenia, a następnie (JUŻ NIE MIKSUJĄC!!!) dodawaj tą mieszankę do masy jajecznej i delikatnie mieszaj.
4
Po połączeniu składników wylej masę na małą prostokątną blaszkę posmarowaną masłem i posypaną mąką Piecz 30-35 minut.
5
Następnie przygotuj budyń tak, jak przedstawiono to na opakowaniu, dodając jedynie trochę mniej mleka (50-100 ml) oraz więcej cukru niż jest pokazane w przepisie (krem powinien być słodki). Gdy budyń wystygnie dodaj do niego masło i zmiksuj na gładką masę (w razie potrzeby dodaj go więcej lub mniej). Gdyby krem był mało słodki możesz dodać cukier puder.
6
Po upieczeniu i wystygnięciu biszkoptu (który może trochę opaść) wyjmij go z foremki i przekrój nożem lub kawałkiem żyłki na dwie (lub trzy) części. Spód nasącz oranżadą lub kawą. Nałóż krem i złóż ciasto. Smacznego!
?

Wskazówki
Blaszkę możesz wyłożyć papierem do pieczenia.

!

Uwaga!
Jak każdy biszkopt ten też może opaść. Ale nie przejmuj się! I tak jest pyszny, i nie wychodzi z niego zakalec!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

marteek
20.01.2014
Bardzo dobrym pomysłem na dodatkowe wzbogacenie jego walorów smakowych jest nałożenie na pierwszy biszkopt warstwy powideł, np. śliwkowych, a następnie kremu. Smakuje jeszcze lepiej!