Jak wybrać odpowiednią długość włosów dla siebie?

MadzikMadzik - specjalista Tipy.pl
Zmiana fryzury wymaga od każdego z nas dużo odwagi. Trzeba bowiem uważać, gdyż źle dobrana może niekorzystnie wpłynąć na nasz wygląd. Fryzurę należy dobrać do kształtu twarzy, by podkreślić w niej to, co najpiękniejsze. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak wybrać długość włosów dla siebie. Może zdecydujesz się na odważną zmianę.
1
Zastanów się, co najbardziej podoba ci się w swojej twarzy i które jej elementy chcesz podkreślić i uwydatnić. Zwróć uwagę na oczy, kości policzkowe, usta. Musisz pamiętać o podstawowej zasadzie – im łagodniejszy i bardziej pogodny wyraz twarzy, tym krótsze włosy możesz nosić.
2
Włosy długie doskonale pasują do kobiet wysokich o ostrych rysach twarzy. Włosy takie zawsze możesz upiąć w kok lub zapleść w warkocz, zrobić loki lub wyprostować. Długie włosy wymagają jednak specjalnej pielęgnacji. Musisz regularnie podcinać końcówki, by włosy były mocne i zdrowe. Fryzura ta jest nieodpowiednia dla osób niskich, o szerokich biodrach i masywnych udach (zaburza to właściwe proporcje ciała), oraz dla właścicielek włosów cienkich i łamliwych.
3
Włosy półdługie są najczęściej wybierane przez kobiety. Taka długość daje bowiem wiele możliwości i pozwala na wyrównanie proporcji twarzy. Cieniując takiej długości włosy można złagodzić ostre rysy i ukryć twarz zbyt okrągłą. Można je układać na wiele różnych sposobów, od związania w kucyk po zrobienie fali. Długość ta nie jest jednak odpowiednia dla kobiet o włosach cienkich.
4
Fryzura krótka doskonale pasuje do osób o łagodnych rysach twarzy. Muszą to być osoby śmiałe, lubiące eksperymenty, które lubią pokazywać swoją twarz. Doskonale pasuje ona do osób o krótkiej szyi - krótkie włosy ją optycznie wydłużą, oraz dla osób o twarzy kwadratowej. Nie polecam tego cięcia osobom zbyt puszystym, jak i zbyt chudym. Krótkie włosy wymagają również specjalnej pielęgnacji, wbrew pozorom ich układanie wymaga dużego wysiłku.
5
Grzywka pasuje do każdej długości włosów. Asymetryczna z postrzępionymi końcówkami ukryje nieproporcjonalne rysy twarzy i pomoże ja wymodelować. Prosta maskuje zbyt wysokie czoło i podkreśla głębie spojrzenia. Grzywki nie polecam jednak osobom o buzi okrągłej i kwadratowej ponieważ uwydatni jedynie jej słabe punkty.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

fryzura dla mężczyzny
Czy krótkie włosy będą mi pasować

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane