czyszczenie lamp i abażurów

Jak czyścić lampy i abażury?

KrystynaKrystyna - specjalista Tipy.pl
Podczas porządków niejednokrotnie zdarzyło się nam zapomnieć o lampie, ponieważ często w ogóle nie zwracamy na nią uwagi. Niektóre zdobione lampy i abażury mogą też przysporzyć nam wiele problemów przy sprzątaniu. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak czyścić lampy i różnego rodzaju abażury.
1
Żyrandole kryształowe rozmontuj maksymalnie jak to możliwe i umyj letnią wodą z dodatkiem delikatnego środka czyszczącego. Spłucz letnią wodą z octem, możesz również wypolerować je wacikiem nasączonym alkoholem.
2
Elementy stałe oraz stelaż lamp stojących odkurz pędzelkiem lub miotełką, oczyść odpowiednim preparatem (zależnie od materiału, z jakiego są wykonane) i wytrzyj szmatką z irchy syntetycznej. Części zdejmowane, chromowane, umyj wodą ze zwykłym mydłem, po czym opłucz i wytrzyj do sucha. Elementy mosiężne lub wykonane z innego metalu myj wodą ze spirytusem (w równych częściach), żelazo kute przetrzyj naftą, elementy drewniane woskiem, a plastikowe wodą z dodatkiem delikatnego środka czyszczącego.
3
Żarówki odkurzaj możliwie często a raz na jakiś czas wykręć i przetrzyj wacikiem nasączonym alkoholem. Nie wkręcaj, dopóki całkowicie nie wyschną.
4
Abażury płócienne odkurzaj, a jeśli wolno je myć, rób to w wannie lub dużej misce z letnią wodą i delikatnym środkiem czyszczącym. Spłucz pod prysznicem i starannie wysusz, by nie powstały zacieki. Jeśli ozdoby pasmanteryjne się odklejają, przyklej je z powrotem lub zastąp nowymi.
5
Jeśli abażuru nie wolno moczyć, regularnie go odkurzaj. Przedmioty z chintzu (powleczonej warstwą wosku tkaniny bawełnianej, sztywnej i błyszczącej, przeważnie zadrukowanej kolorowymi wzorami, używanej głównie do wystroju wnętrz) należy czyścić wilgotną gąbką, a następnie wycierać irchą do sucha.
6
Do czyszczenia abażurów z pergaminu użyj miękkiej gumki do ołówków lub gumowej ściereczki.
?

Wskazówki
* Przed przystąpieniem do czyszczenia lamp upewnij się, że są wyłączone z prądu.

Powiązane porady

oświetlenie łazienki
Jak wybrać żarówki energooszczędne do domu?
Żyrandol na lampkę

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane