Piniata

Jak zrobić piniatę?

arimor - specjalista Tipy.pl
Pragniesz zorganizować wspaniałą zabawę na urodzinach swojego dziecka lub przygotować dla niego urodzinowy prezent? Wykonaj kolorową piniatę pełną słodkości i wciągnij wszystkich do zwariowanej zabawy!
P

stare gazety, mąka, woda, balon, mocny sznurek, farbki, cekiny lub brokat, kolorowa bibułka, naklejki i inne ozdoby, słodkości (jako zawartość piniaty): cukierki, gumy do żucia, oranżadki, lizaki, konfetti, karteczki z żartobliwymi hasłami, drobne breloczki, baloniki, lekkie długopisy

1
Piniata
Nadmuchaj balonik tak, aby był dość duży i mocno go zawiąż. Wymieszaj 1 część wody z 1 częścią mąki i wlej miksturę do garnka. Gotuj ją, nieustannie mieszając aż bardzo zgęstnieje i zmieni się w klej. Gdyby nadal była za rzadka, dosyp trochę mąki. Uważaj, aby nie przypalić!
2
Robienie piniaty
Porwij gazetę na kawałki, najlepiej na pasy i kolejno pasek po pasku naklejaj ją na balon używając zrobionego przez siebie kleju. Jest to nieco czasochłonne, bo trzeba poczekać aż każda warstwa trochę przeschnie, zanim naklei się kolejną. Należy nałożyć co najmniej 5-6 takich warstw. Aby się nie pomylić oznacz gotową warstwę np. robiąc na niej kropki markerem. Oczywiście miejsce, z którego wystaje zawiązana końcówka balonu powinno pozostać niezaklejone. Kiedy nałożysz już wystarczającą ilość warstw, odłóż całość do wyschnięcia na co najmniej dobę (najlepiej blisko kaloryfera).
3
Robienie piniaty 2
Jeśli balon znajdujący się w środku do tej pory nie pękł, przebij go i usuń pozostałości wytrząsając balonik przez powstały po końcówce balonu otwór.Teraz pomaluj swoją okrągłą formę farbkami i ozdób w dowolny sposób. Pamiętaj, że piniata powinna być jak najbardziej kolorowa i wesoła - dodaj cekiny, drobne koraliki, brokat, naklejki i (koniecznie) cienkie paseczki kolorowej bibuły, które będą przyklejone tylko częściowo, a ich pozostała część powiewać będzie na wietrze.
4
Robienie piniaty 3
Do powstałej piniaty wsyp przez otwór mnóstwo rozmaitych słodkości - mogą to być cukierki, gumy do żucia, lizaki, kolorowe konfetti, karteczki z dowcipami lub zabawnymi hasłami, małe breloczki, lekkie długopisy, nowe baloniki, ładne gumki do mazania etc. Pamiętaj, że powinny to być przedmioty, które spadając z góry, nie zrobią dzieciom krzywdy ani się nie rozkruszą.
5
Kiedy piniata będzie już napełniona, odwróć ją otworem do góry. Po obu stronach otworu zrób dwie dziurki i przewlecz przez nie mocny sznurek. Teraz zawieś piniatę na mocnej gałęzi drzewa.
6
Znajdź dość gruby, lecz niezbyt długi kij do rozbijania piniaty, zawiąż jubilatowi oczy i wręcz mu kij. Upewnij się, że żadne z dzieci nie stoi w zasięgu kija, okręć jubilata kilka razy wokół jego osi i zacznijcie zabawę! Niech próbuje z zawiązanymi oczami trafić kijem piniatę. Pozwól mu na kilka uderzeń, podczas gdy pozostałe dzieci będą głośno podpowiadać uderzającemu, gdzie znajduje się piniata (oczywiście mogą go żartobliwie oszukiwać).
7
Piniata
Jeśli po kilku próbach, jubilat nie trafi w piniatę, a bawicie się w większym gronie, pozwól następnemu dziecku na kilka uderzeń z zawiązanymi oczami. Niech wszystkie dzieci po kolei probują trafić w kulę. Kiedy piniata wreszcie pęknie, ujawniając swoją zawartość, upewnij się, że każdy dostał któryś ze smakołyków. Niech nikt nie zostanie bez cukierka lub gadżetu!
?

Wskazówki
Zawiąż piniatę odpowiednio mocno. Wypełniona mnóstwem słodyczy i drobnych zabawek może się ona okazać naprawdę ciężka!

!

Uwaga!
Zwróć uwagę, czy w pobliżu piniaty nie ma na ziemi żadnych dołków lub kamieni. Gdyby dziecko potknęło się z długim kijem w ręku, mogłoby dojść do niebezpiecznego wypadku.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

przyjęcie urodzinowe
urodziny dziecka
urodziny, przyjęcie

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Angelina
30.09.2017
Zrobiłam wg tego przepisu, ale 4 warstwy, ozdobiłam paskami pociętej bibuły, tak żeby nie była cala oklejona dodatkową warstwą, tylko pozakrywana. Przy drugim uderzeniu kijem, odpadła ze sznurka, do ktorego była przymocowana. Najlepiej jest przebić ją u góry drutem, pociągnąć go na dół i tam związać
Monika
05.05.2016
Witam. zrobiłam piniatę drugi raz, pierwsza okazała się strzałem w 10> Jednak teraz balon przy przedziurawieniu nie pękł, tylko został cały przyklejony od spodu do stwardniałej gazetowej formy. Co z tym robić? Czy to w ogóle się teraz ma szansę rozwalić podczas zabawy?
Ela
23.09.2015
Nie radzę nikomu robić piniaty!!!!
Piniata schnie 5 dni i jeszcze pękła mi, MASAKRA !!!!!!!!!!!
Cała łazienka uciaprana, już lepiej kupić gotową.
arimor
03.02.2014
Oczywiście, to jeden z pomysłów na to, jak można bezkarnie powrócić do czasów dzieciństwa :).Pozdrawiam i korzystajcie z radością!
gregola2000
03.02.2014
Fajny pomysł.
kasiulek_1994
27.05.2013
Niezły patent na dodatkową zabawę, dorośli też mogą się bawić;P