sprzątanie mieszkań

Jak czyścić bibeloty?

KrystynaKrystyna - specjalista Tipy.pl
Ładne drobiazgi, pamiątki z wycieczek i inne bibeloty stanowią zawsze ozdobę każdego domu, lecz ze względu na różnorodność materiałów z jakich są wykonane, mogą stanowić problem podczas sprzątania. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak czyścić najczęściej spotykane materiały, z jakich wykonuje się wspaniałe ozdobne przedmioty.
1
Brąz złoty przetrzyj szczotką zamoczoną w wodzie z mydłem, cyzelowany - wodą z dodatkiem kilku kropel soku z cytryny, zwykły - wodą z amoniakiem. Bez względu na rodzaj po oczyszczeniu przetrzyj wilgotną ściereczką, a następnie wytrzyj do sucha.
2
Ceramikę myj tak samo, jak myjesz naczynia kuchenne. Jeśli jest zaplamiona nikotyną, przetrzyj ją korkiem zanurzonym wcześniej w suchej soli drobnoziarnistej.
3
Heban przecieraj olejkiem lnianym. Aby dotrzeć do trudno dostępnych miejsc, użyj pędzelka.
4
Kość słoniową umyjesz wodą z mydłem o pH obojętnym, po wymyciu starannie opłucz i przetrzyj ściereczką z irchy. Do wybielania użyj ciepłego mleka pół na pół z sokiem z cytryny, po czym przetrzyj wilgotną ściereczką i wytrzyj do sucha.
5
Kryształ umyj zwykłym środkiem czyszczącym lub płynem do szyb, spłucz letnią wodą z octem i wytrzyj do sucha.
6
Alabaster najpierw przetrzyj wilgotną ściereczką, a następnie alkoholem, po czym posyp talkiem, wytrzyj i wypoleruj miękką szmatką. Dwa razy do roku smaruje się alabaster warstwą gęstego krochmalu i ustawia w przewiewnym miejscu. Kiedy krochmal popęka, odpadnie razem z kurzem i brudem.
7
Mosiądz przetrzyj połówką cytryny i wypoleruj papierem gazetowym lub miękką szmatką. Śniedź usuniesz benzyną. Możesz również podgrzać ocet z dodatkiem garści soli i włożyć do niej zaśniedziały przedmiot; kiedy patyna zacznie się rozpuszczać, wyjmij z wody i wytrzyj do sucha.
8
Róg umyjesz wodą z dodatkiem łyżki amoniaku na litr. Po wysuszeniu natrzyj go olejkiem migdałowym lub białym woskiem, po czym wypoleruj do sucha.
9
Aby oczyścić stare monety i medaliony zostaw je na kilka godzin namoczone w soku z cytryny, po czym opłucz i wytrzyj do sucha.
10
Muszle namocz w wodzie z amoniakiem lub bielinką. Bardzo starannie opłucz i pozostaw do wyschnięcia na powietrzu.
11
Świece odkurzaj szmatką nasączoną alkoholem. Aby usunąć resztki wosku, włóż świeczniki i lichtarze do gorącej wody.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

pleśń
pleśń
pleśń

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

dany
27.04.2012
co to za glupoty!!! Nie radze czyscic mosiadzu w podany tu sposob!