Jak zrobić kurczaczki z ziemniaków?

Kaja_14614 - specjalista Tipy.pl
1 z 9
Wielkanoc tuż tuż, pora zatem myśleć nad wielkanocnymi daniami. Poniżej przedstawiam prosty sposób wykonania kurczaczków z tłuczonych ziemniaków, które będą się ślicznie prezentowały na trawce zrobionej z porwanej sałaty.
P

Ziemniaki, pieprz, sól, masło, sałata, marchewka lub pomidor, ziarenka pieprzu lub czarne oliwki

1
Kurczaki z ziemniaków 1
Ziemniaki ugotuj, dodaj trochę masła i ubij tłuczkiem. Możesz dodać do nich również wcześniej przysmażonej cebulki oraz trochę mleka. Dopraw je do smaku solą i pieprzem.
2
Kurczaki z ziemniaków 2
Z ziemniaków zrób kulki o dwóch rozmiarach - jedna większa na tułów i jedna mniejsza na główkę kurczaka.
3
Kurczaki z ziemniaków 3
Zlep ze sobą większą i mniejszą kulkę. Wygładź szyję kurczaka palcami i zrób ogonek.
4
Kurczaki z ziemniaków 4
Z marchewki wytnij dzióbek kurczaka. Aby go zrobić najłatwiej będzie wyciąć mały prostokącik a następnie wyciąć w jego krótszym boku trójkąt. Dzióbek możesz zrobić również z pomidora.
5
Kurczaki z ziemniaków 5
Włóż dziobek na swoje miejsce.
6
Kurczaki z ziemniaków 6
Z ziarenek pieprzu zrób kurczakowi oczy. Zamiast pieprzu możesz użyć również małych kawałków czarnych oliwek (oliwki są znacznie smaczniejsze od pieprzu).
7
Kurczaki z ziemniaków 7
Teraz nadeszła pora na dekorację talerza. Aby zrobić trawkę dla kurczaka możesz użyć zielonej sałaty lub jakiegoś innego zielonego warzywa. Połóż ziemniaczane kurczaczki na zieleninkę.
8
Kurczaki z ziemniaków 8
Voila! Nadeszła pora na podanie tłuczonych ziemniaczków. Danie to możesz przygotować na Wielkanoc razem z dziećmi.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

Naleśnik w kształcie zajączka
potrawy wielkanocne dla dzieci - jajka kurczaki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane