ciasto czekoladowe z piankami

Jak zrobić ciasto czekoladowe z piankami?

Morwa - specjalista Tipy.pl
Ciepłe, klejące się pianki, chrupiący herbatnikowy spód, a wszystko to połączone roztopioną czekoladą. To prosty przepis na deser idealny. Zapewniam cię, że to ciasto stanie się twoim ulubionym, nie tylko ze względu na smak, ale i prostotę wykonania. Szczegółowy przepis znajdziesz poniżej.
P

spód herbatnikowy: 2 szklanki pokruszonych herbatników (najlepiej pełnoziarnistych), 115g roztopionego masła, masa czekoladowa: ¾ szklanki śmietany kremówki, ¾ szklanki mleka, 300g posiekanej gorzkiej czekolady, szczypta soli, 2 jajka – rozbełtane, 1 opakowanie pianek marshmallows

1
Nagrzej piekarnik do 160°C.
2
herbatniki
W średniej wielkości misce zmieszaj pokruszone herbatniki i masło, do czasu aż wszystkie okruszki będą nim równomiernie pokryte. Wyłóż nimi spód tortownicy. Całość włóż do piekarnika na 8-10 minut. Nie wyłączaj piekarnika po wyjęciu z niego tortownicy.
3
czekolada
W średnim rondlu zmieszaj śmietanę z mlekiem. Całość podgrzej na średnim ogniu. Dodaj posiekaną czekoladę i mieszaj do czasu, aż się roztopi. Powoli wlej rozbełtane jajka i mieszaj całość do uzyskania jednorodnej konsystencji.
4
Masę czekoladową wylej na spód z herbatników. Włóż do piekarnika na 15-20 minut lub do czasu, aż masa stężeje na tyle, że nie będzie się poruszać podczas lekkiego potrząsania tortownicą. Wyjmij ciasto z piekarnika.
5
upieczone pianki
Nożyczkami kuchennymi przetnij pianki na pół. Ułóż je na cieście w koncentryczne okręgi, zaczynając od środka ciasta. Piekarnik ustaw na podpiekanie z góry. Włóż tortownicę do środka i piecz ciasto do czasu, aż pianki zrobią się z wierzchu lekko brązowe. W zależności od rodzaju piekarnika może to potrwać 1-5 minut, obserwuj więc ciasto uważnie.
6
Ostudź ciasto, a następnie włóż do lodówki na 2-3 godziny, żeby wszystkie składniki odpowiednio stężały.
7
ciasto czekoladowe z piankami
Ciasto można podawać zimne, ale najlepiej smakuje lekko podgrzane (8-12 sekund w mikrofalówce da najlepszy rezultat). Możesz udekorować je polewą czekoladową.

Powiązane porady

formy do pieczenia
bajaderka
wafel przekładany karmelem

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane