ubita śmietana

Jak ubić śmietanę na sztywno?

SwittySwitty - specjalista Tipy.pl
Ubicie śmietany na sztywną, ale nie nazbyt gęstą konsystencję to sztuka, ale tylko wówczas, jeżeli nie wie się jak to zrobić. Dzięki tej prostej poradzie dowiesz się jak ubijać śmietanę do deserów, wypieków i innych kulinarnych zastosowań. Przekonaj się jakie to proste.
1
Przede wszystkim musisz się zaopatrzyć w odpowiednią śmietanę. Żeby ubić ją na sztywno, musisz kupić śmietanę, która jest tłusta: kremówkę, 36% lub 30%. Rzadką śmietanę zachowaj raczej do innych kuchennych zastosowań. Żeby śmietana była słodka, przed jej ubiciem dodaj do niej 2 łyżki cukru pudru (w przeliczeniu na jedną szklankę).
2
ubijanie śmietany - krok 2
Miska, w której będziesz ubijać śmietanę, musi być schłodzona. Również sama śmietana powinna być zimna.
3
ubijanie śmietany - krok 3
Mikser ustaw na najwyższe obroty. Ubijaj śmietanę z cukrem do czasu, aż końcówki miksera zaczną zostawiać na niej widoczne ślady. Wówczas zredukuj prędkość miksera na średnio-dużą i kontynuuj ubijanie śmietany, aż zrobi się sztywna (gdy uformujesz z niej czubek, przez chwilę pozostanie on nieruchomo).
4
ubijanie śmietany - krok 4
Jeżeli przemiksujesz śmietanę, nie wpadaj w panikę. Wlej do miski odrobinę świeżej, nieubitej śmietany i wmieszaj ją gumową szpatułką. Powtórz proces, dopóki wszystkie grudki nie znikną.

Powiązane porady

szparagi
Jak gotować makaron?
Jak gotować na parze?

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Julia
27.05.2015
Żelatyna fuu...
topielica
19.01.2014
Ja z reguły używam sztywnika do kupienia w każdym sklepie i to za grosze zawsze dodaję do ubijanej śmietany i nie ma szans aby nie wyszła.
Agniesia2678
08.12.2013
najlepiej dodać szczyptę soli lub kilka kropel soku z cytryny. Ewentualnie w drodze konieczności ,,Śnieżkę'' lub żelatynę :)