farbowanie włosów w domu

Jak farbować włosy w domu?

MadzikMadzik - specjalista Tipy.pl
Zmiana naturalnego koloru włosów to fascynujące doświadczenie dla każdej z kobiet. Ważne jest, zatem, by dobrać odpowiedni kolor do swojej urody. Gdy już to zrobimy, możemy przystąpić do działania. Większość z nas farbuje włosy w domu. Oszczędzamy w ten sposób zarówno czas jak i pieniądze. Jednak nie zawsze nasza fryzura wygląda tak, jak tego oczekiwałyśmy. Farbując włosy w domu musisz trzymać się kilku wskazówek, które znajdziesz poniżej, aby Twoje włosy wyglądały jak po wizycie u najlepszego specjalisty.
P

* Rękawiczki ochronne
* Przybory do farbowania: miseczka, pędzel do nakładania
* Wazelina lub tłusty krem

1
Przede wszystkim wybierz odpowiedni kolor dla siebie i zastanów się jak długo chcesz utrzymać go na swoich włosach. Farby działają najdłużej, kolor pozostaje na włosach przez długi czas. Preparaty koloryzujące maja nieco słabsze działanie, ich efekt działania utrzymuje się przez kilka miesięcy. Najkrótsze efekty uzyskasz stosując preparaty tonujące – kolor utrzyma się do około 8 myć.
2
Przed przystąpieniem do farbowania przeczytaj uważnie ulotkę dołączona do opakowania z farbą. Producent z pewnością podaje czas trzymania farby na włosach oraz kolejne czynności, jakie powinnaś wykonać. Sprawdź wszystkie przeciwwskazania. Przygotuj sobie wszystkie potrzebne przybory.
3
Wazeliną lub tłustym kremem posmaruj skórę tuż przy linii włosów. Dzięki temu farba nie zabarwi skóry twarzy i karku, a ty nie będziesz miała nieestetycznych plam po farbowaniu.
4
Załóż dołączone do opakowania rękawice ochronne i możesz przystąpić do nakładania farby. Nakładaj ją przedzielając kolejne warstwy włosów. Rozpocznij od środka głowy i kieruj się w stronę karku. Następnie nałóż farbę na pozostałą cześć włosów. W przypadku długich włosów użyj dwa opakowania farby, by pokryć je całe. Jeśli część mieszanki zostanie nie wykorzystana, wyrzuć ją. Nigdy nie zostawiaj jej na następny raz.
5
Po nałożeniu farby rozetrzyj ją dokładnie po głowie rękami w rękawiczkach - tak jakbyś robiła masaż głowy. Dzięki temu będziesz miała pewność, że farba pokryje wszystkie włosy równomiernie.
6
Po upływie czasu działania wetrzyj we włosy trochę wody, a następnie dobrze je wypłucz. Farbę spłukuj tak długo, aż spływająca z włosów woda będzie zupełnie czysta. Nie musisz myć włosów szamponem.
7
Jeśli mimo wcześniejszych zabiegów na skórze powstały zabrudzenia, możesz je bez trudu usunąć za pomocą toniku do twarzy lub mleczka do demakijażu. Możesz spróbować także usunąć je za pomocą wacika nasączonego wodą z mydłem lub spirytusem.
?

Wskazówki
* Podczas farbowania załóż na ramiona ręcznik – unikniesz trudnych do zmycia plam po farbie na ubraniu
* Jeśli stosujesz daną farbę po raz pierwszy, zrób test uczuleniowy

Powiązane porady

przyciemnianie włosów
fryzura damska
ciemne włosy

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Basiunia
03.04.2017
Też chce zacząć sama farbować włosy w domu, moje, po 21 latach po prostu Mi się znudziły, najchętniej zaczęła bym od jakiś zmywalnych farb, czy ktoś coś może polecić,?
agaaa
16.03.2015
Witam potrzebuje pomocy:( w tym momencie mam wlosy miodowy blond i chciala je przyciemnic zblizyc kolor do moich naturalnych ciemnego blondu jakiej farby najlepiej uzyc
grazyna2
04.07.2013
Najlepiej zaprosić koleżankę, nich dobrze rozsmaruje -równo -farbę...
kasia
16.02.2013
czemu nikt nigdzie nie pisze o farbowaniu buteleczką,buteleczka z długą końcówką jest o wiele bardziej wygodna niż pędzel,szczególnie jeśli farbuje się włosy samemu:)
sylwia180793
03.12.2012
Plamy na skórze od farby są ciężkie do zmycia - zależy jeszcze jaką farbujemy. Kiedyś użyłam farby palette, uszy, linię włosów nad czołem, karkiem - wszystko dokładnie pokryłam warstwą kremu, jednak zachaczyłam o jedno pasemko, które spadło mi na brew. Nie mogłam farby niczym zmyć ani wodą z mydłem, ani tonikiem, mleczkiem, żelem, spirytusem, próbowałam też sokiem z cytryny, zmywaczem do paznokci i nic nie dało... chodziłam z taką ''szramą" przez tydzień - akurat był to pierwszy tydzień szkoły.