placki ziemniaczane

Jak zrobić dobre placki ziemniaczane?

LukrecjaLukrecja - specjalista Tipy.pl
W tym artykule opiszę, jak zrobić łatwe i smaczne placki ziemniaczane. Przepis jest sprawdzony. Zawsze w ten sposób przyrządzam placki i wychodzą naprawdę smaczne.
P

- 1 kg ziemniaków
- sól
- pieprz
- 1 mała cebula lub pół dużej
- 1 jajo
- mąka pszenna
- olej do smażenia

1
ziemniaki
Obieramy ziemniaki. Potem ścieramy je na tarce (najlepiej to robić na małych oczkach). Uważamy na palce i paznokcie.
2
Starte ziemniaki odsączamy z soku i wody.
3
Dodajemy sól i pieprz do smaku, w zależności od tego czy lubimy placki łagodniejsze, czy bardziej wyraziste.
4
Oddzielamy żółtko od białka. Żółtko dodajemy do ziemniaków, zaś białko ubijamy w osobnym naczyniu.
5
Obieramy cebulę i kroimy ją na małe kawałeczki.
6
Dodajemy wszystko do ziemniaków i mieszamy. Teraz wsypujemy jeszcze mąkę pszenną. Na początek 3 kopiaste łyżki. Mieszamy. Jeśli ciasto będzie jeszcze wodniste, dodajemy więcej mąki.
7
Rozgrzewamy olej na patelni. Nakładamy placki na patelnię. Grubość według własnego uznania. Polecam zrobić je trochę grubsze, ponieważ wówczas po usmażeniu skórka będzie chrupiąca , a w środku placki pozostaną miękkie. Smażymy je na złoty kolor.
8
placki ziemniaczane
Najlepiej podawać placki ziemniaczane ze śmietaną. Jeśli ktoś woli, to można ugotować sos do placków (placki po węgiersku).
?

Wskazówki
Gdy ciasto ziemniaczane trochę postoi, to zgromadzi się woda. Najlepiej jest wtedy dosypać do niego mąki. Po usmażeniu placków możesz kłaść ja na ręczniki papierowe lub papier śniadaniowy, aby były mniej tłuste.

!

Uwaga!
Jeśli ciasto zgromadzi wodę, to placki będą się przyczepiać do patelni.

Powiązane porady

papryka faszerowana mięsem z indyka i serem
roladki z kurczaka
Ryż z owocami morza

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

topielica
02.05.2013
Uwielbiam placki ziemniaczane -czasami dodaję jednak troche drożdży są wtedy bardziej puszyste i dłużej utrzymują świeżą konsystencję .A zazwyczaj jadam z śmietaną i cukrem.