Jak zrobić maseczkę na paznokcie z oliwy i cytryny?
MadjaMadja - specjalista Tipy.pl

Ten pomysł na pielęgnację paznokci przekazała mi moja ciocia gdy miałam duże problemy z łamliwością i rozdwajaniem paznokci. Ta metoda jest dziecinnie prosta, ale skuteczna!
P

Wystarczy trochę oliwy z oliwek, cytryna i troszkę cierpliwości

1
Na spodeczek lub do miseczki wlać kilka łyżek oliwy z oliwek, wycisnąć sok z połówki cytryny i zamieszać. Odstawić na 5 minut.
2
Włożyć dłonie do mieszanki tak, żeby całe paznokcie były zamoczone. Można wkładać obydwie dłonie na raz, albo na zmianę. Moczyć przez 5 minut.
3
Po wyciągnięciu dłoni z mieszanki osuszyć je ręcznikiem papierowym. Odczekać 2 minuty, aż pozostałości oliwy i cytryny dobrze się wchłoną i umyć ręce letnią wodą bez mydła. Na koniec posmarować ręce kremem. Ważne, żeby nie myć dłoni wodą z mydłem, ponieważ wysusza ono skórę i paznokcie.
?

Wskazówki
* Zamiast oliwy można użyć zwykłego oleju.
* Pozostałą mieszankę można także wetrzeć w ręce.
* Tę metodę można również stosować na stopy.

!

Uwaga!
Osoby, które mają uczulenie na witaminę C nie powinny stosować tej metody, gdyż na skórze mogą pojawić się czerwone, swędzące plamy.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Nkogg
25.08.2015
Mogę używać te sama oliwę kilka razy
#18381
28.03.2013
Ta maseczka jest skuteczna, zarówno cytryna jak i oliwa z oliwek mają bardzo dobre działanie na nasze paznokcie.
Cytryna sprawia, że paznokcie stają się silniejsze i mocniejsze dzięki czemu również szybciej rosną. Poza tym, że nasze paznokcie staną się wzmocnione, cytryna pomoże nam również usunąć różnego rodzaju przebarwienia ze względu na swoje właściwości rozjaśniające.
Cytryna sprawdza się super także kiedy przetrzemy nią paznokcie przed nałożeniem lakieru - wtedy lakier utrzyma się dłużej.

Oliwa z oliwek sprawi, że nasze paznokcie staną się twarde i dużo mniej łamliwe.
Dzięki niej paznokcie będą nawilżone przez co będą dużo ładniej się prezentowały.

Oczywiście nie należy oczekiwać natychmiastowych efektów.
Efekty mogą być zaskakujące ale tylko dzięki regularnemu stosowaniu.