świeży ananas

Jak obrać świeżego ananasa?·

Morwa - specjalista Tipy.pl
świeży ananas
1 z 12
Ananasy to owoce, których nie sposób nie lubić. Żeby jednak czerpać z nich to, co najlepsze, nie warto kupować ich w przetworzonej, zamkniętej w puszce postaci. Najzdrowszy ananas to ananas świeży. Jednak jak się za niego zabrać, żeby szybko pozbyć się grubej skórki i cieszyć soczystym, aromatycznym smakiem miąższu? Instrukcję krok po kroku znajdziesz poniżej.
1
obieranie ananasa - krok 1
Jak wybrać ananasa?

Ananas powinien przede wszystkim ładnie pachnieć. Liście znajdujące się najbardziej w środku powinny dać się bez problemu wyrwać. Jeżeli pociągniesz za liść, a on nie da się z łatwością usunąć, oznacza to, że ananas nie jest pierwszej świeżości. Świeży ananas powinien być również jędrny, a nie rozgniatać się pod palcami.
2
obieranie ananasa - krok 2
Obieranie ananasa

Zacznij od położenia ananasa na desce do krojenia. Przygotuj również duży, ostry nóż i miseczkę.
3
obieranie ananasa - krok 3
Odetnij górną i dolną część ananasa. Z ostrym nożem nie będzie to stanowić problemu.
4
obieranie ananasa - krok 4
Postaw ananasa pionowo. Powoli wbijając w niego nóż, odetnij kawałek skórki. Analogicznie odkrój całą skórkę dookoła owocu. Postaraj się nie zmarnować zbyt dużo cennego miąższu.
5
obieranie ananasa - krok 5
Jeżeli zobaczysz na ananasie jakieś twarde lub ciemne plamki, odkrój je nożem. Nie są zbyt smaczne.
6
obieranie ananasa - krok 6
Przekrój ananasa na pół..
7
obieranie ananasa - krok 7
..a następnie na ćwiartki.
8
obieranie ananasa - krok 8
Każdą ćwiartkę postaw pionowo i odetnij jej spiczasty koniec. Ma nieprzyjemny, drewniany smak. Jedno pionowe cięcie i po sprawie.
9
obieranie ananasa - krok 9
Oto jak powinien wyglądać gotowy kawałek. Analogicznie przygotuj pozostałe trzy ćwiartki.
10
obieranie ananasa - krok 10
Ćwiartki ananasa pokrój wzdłuż na ósemki.
11
obieranie ananasa - krok 11
Na koniec pokrój je w małe, zgrabne kostki. Ananas jest gotowy do zjedzenia solo lub dodania na przykład do sałatki.
Strona 1 z 12

Powiązane porady

kokos
arbuz
owoce

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane