akcesoria

Jak czyścić i przechowywać dodatki do stroju?
KrystynaKrystyna - specjalista Tipy.pl

Często to właśnie dodatki sprawiają nam najwięcej kłopotu, jeśli chodzi o przechowywanie. Apaszki, krawaty, torebki itp. trudno powiesić na wieszakach czy złożyć w kostkę. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak czyścić i przechowywać te "kłopotliwe" dodatki.
1
Torebki

Skórę oczyść odpowiednim kremem, który ma właściwości impregnujące, a więc zabezpieczy skórę przed wodą lub bezbarwną pastą do butów, po czym wypoleruj suchą, miękką szmatką. Podszewkę przetrzyj wilgotną szmatką i pozostaw torebkę otwartą aż do wyschnięcia.

Torby ze słomkowej plecionki przetrzyj wodą z dodatkiem amoniaku lub spirytusu, a z chintzu wodą z mydłem.

Przed schowaniem do szafy wypełnij torebki kulkami z papieru welinowego lub gazety, by się nie gniotły, i schowaj do płóciennych worków.
2
Krawaty

Załóż na specjalną podstawkę usztywniającą lub na kawałek sztywnego kartonu. Krawaty wełniane oczyść benzyną wymieszaną ze sproszkowanym kłączem mydlnicy lekarskiej (w równych ilościach); do czyszczenia pozostałych użyj gąbki zamoczonej w wodzie z otrębami. Na koniec posyp absorbentem w proszku i gdy wyschnie, starannie strzepnij szczotką. Do prasowania krawatów używaj żelazka na parę, w razie potrzeby możesz chwilę potrzymać krawat w parze unoszącej się nad garnkiem z wrzącą wodą (pamiętaj, by najpierw sprawdzić, jak materiał reaguje na wilgoć).
Powieś na odpowiednich wieszakach. Możesz zamontować specjalny wieszak na krawaty na drzwiach szafy.
3
Kapelusze

Kapelusze z płótna lub filcu wyszczotkuj zgodnie z kierunkiem włosia, do czyszczenia użyj wody z dodatkiem odrobiny amoniaku. Jeśli chcesz wysuszyć kapelusz po deszczu, ściśnij go między dwiema warstwami bibuły, uważając, by go nie pognieść.

Kapelusze z jasnej słomy lepiej jest zanieść do specjalisty, natomiast te z ciemnej oczyść szczotką, po czym przetrzyj ściereczką nasączoną oliwą, a na koniec osusz suchą szmatką.

Wszelkie nakrycia głowy i przybrania będą wyglądały jak nowe, jeśli przez chwilę potrzymasz je nad parą.

Przed schowaniem do szafy wypełnij kulkami z papieru welinowego i włóż do pudeł lub toreb plastikowych. Nie przechowuj w plastiku czapek futrzanych.
4
Apaszki i szale

Pierz ręcznie lub na sucho, zależnie od materiału, z jakiego są wykonane. Uprasuj i złóż, lecz po złożeniu nie zaprasowuj ponownie. Włóż do torebek plastikowych, najlepiej każdą sztukę osobno.
5
Walizki włóż jedną w drugą, a najmniejszą wypełnij kulkami z papieru. Na koniec zamknij walizkę w płóciennym lub plastikowym worku.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane