tęczowa róża

Jak zrobić tęczowe róże?·

Rose - specjalista Tipy.pl
tęczowa róża
1 z 6
To nie magia, ani fotomontaż. Otrzymanie żywych róż w tęczowym kolorze naprawdę jest możliwe. Wymaga nieco cierpliwości i wprawy, ponieważ idealny efekt rzadko udaje się osiągnąć za pierwszym razem. Jest to jednak jak najbardziej wykonalne, a dzięki tej poradzie już za moment zyskasz „know-how” niezbędne do osiągnięcia kolejnego stopnia wtajemniczenia. Wypróbuj opisany poniżej sposób, bo efekt jest tego warty.
P

białe róże, ostry nóż (może być tasak), barwniki spożywcze w kilku wybranych kolorach, kubki lub szklanki na barwniki, kawałek wstążki

1
tęczowe róże - krok 1
Żeby cały projekt się udał, będą ci potrzebne białe róże. Najlepiej, żeby dopiero zaczynały się one rozwijać. Zbyt „dojrzałe” róże przekwitną, zanim ich płatki nasiąkną barwnikiem. Wybieraj róże o jak najdłuższych i jak najgrubszych łodygach. To kluczowy element tej sztuczki.
2
tęczowe róże - krok 2
Teraz, za pomocą ostrego noża, przekrój kawałek łodygi wzdłuż na pół, a następnie na ćwiartki. Zrób to na takiej długości, jaka jest potrzeba, by móc zanurzyć ten kawałek w naczyniu z barwnikiem. Łodyga powinna być podzielona na tyle części, ile kolorów ma mieć róża. Nie polecam jednak rozcinać jej na więcej, niż cztery kawałki.
3
tęczowe róże - krok 3
Przygotuj naczynia z barwnikami. Najlepiej żeby były one jak najwęższe. Do każdego z nich wlej trochę wody i wkrop kilka kropel barwnika spożywczego. Im bardziej skoncentrowany pigment, tym ciemniejszy kolor przybiorą płatki róż. Jeśli farbujesz kilka róż, kolorów może być więcej. Każdy kwiat będzie miał wówczas inny zestaw tęczowych barw.
4
tęczowe róże - krok 4
Przewiąż róże wstążką w miejscu, gdzie kończą się nacięcia ich łodyg. Bardzo ostrożnie zanurz każdy kawałek danej łodygi w innym barwniku spożywczym. Żeby tego dokonać, pojemniki z barwnikami muszą znajdować się naprawdę bardzo blisko siebie. Każda róża powinna mieć swój własny zestaw kolorów.
5
tęczowe róże - krok 5
Teraz uzbrój się w cierpliwość. W zależności od intensywności pigmentu, płatki róż zaczną nabierać koloru po kilku-kilkunastu godzinach. Całkowite zabarwienie ich na tęczowo może potrwać od 48 godzin do ponad tygodnia. Wszystko zależy od tego ile czasu kwiaty potrzebują do pełnego rozkwitnięcia i jak intensywny jest barwnik. Efekt końcowy szybko uzmysłowi ci jednak, że warto było czekać.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

barometr
Obserwowanie ptaków
olejek cytrynowy

Podobne porady

Komentarze (11)

* Pola wymagane

ania
31.08.2015
a moze byc cos innego zamiast barwnikow spozywczych ? na przyklad farby akwarelowe ?
RockabillyGirl
14.10.2013
Czy jeśli później włożę z powrotem te róże do zwykłej wody (powiedzmy że po "pokolorowaniu" ich muszę potrzymać je jeszcze 2 dni w domu) to kolor zniknie czy się utrzyma? I ile powinny stać w barwnikach?
mionka94
14.10.2013
ahh, nie doczytałam na następnej stronie :) mimo to ponawiam - czy jak włożę je z powrotem do zwykłej wody to kolory nie poznikają?
anik
21.06.2013
Ile róże powinny stać w danym kolorze ?
Kam
20.05.2013
Nie może być farba. To jest róża zatem żywy kwiatek a farba jest przecież sztuczna i pełna chemii. Muszą to być barwniki. Barwniki można kupić w większości sklepów spożywczych.
ZainMalik
20.05.2013
Może być farba zamiast tych barwników??
Gdzie można kupić te barwniki???
ŁucjaŚwiercz
17.05.2013
Mogą być farby zamiast tych barwnikow??
Gdzie można kupić ten barwniki?
kari.blachanka
03.04.2013
Zwracam honor :) Miałam inne barwniki. W płynie.
grazyna2
03.04.2013
cudnie wygladają
Rose
02.04.2013
Może dałaś za mało barwnika. Sposób działa: http://www.youtube.com/watch?v=8JocGICueKI