brazylijskie bułeczki serowe

Jak zrobić brazylijskie bułeczki serowe?
Gomez - specjalista Tipy.pl

Brazylia to nie tylko słońce, samba i karnawał. Jeżeli i tobie kraj ten kojarzy się w taki właśnie sposób, oznacza to, że nie jadłeś jeszcze brazylijskich bułeczek serowych. Gdy raz ugryziesz chrupiącą skórkę po to tylko, żeby za chwilę móc rozkoszować się niezwykle delikatnym i jednocześnie ciągnącym serowym środkiem, już nigdy nie zaznasz spokoju. Te bułeczki są wysoce uzależniające, a przy okazji bardzo łatwo zrobić je w domu. Dasz się skusić?
P

1 szklanka pełnego mleka, ½ szklanki oleju, 1 łyżeczka soli, 2 szklanki tapioki (lub mąki cassava), 2 jajka, 1 - 1 ½ szklanki parmezanu

1
brazylijskie bułeczki serowe - krok 1
Piekarnik nagrzej do 220°C. Blachę do pieczenia wyłóż papierem pergaminowym i odstaw na bok. W rondelku umieszczonym na średnim ogniu wymieszaj mleko, olej i sól. Mieszając od czasu do czasu doprowadź miksturę do delikatnego wrzenia. Następnie zdejmij rondel z ognia i wsyp do niego całą porcję tapioki.
2
brazylijskie bułeczki serowe - krok 2
Mieszaj całość do momentu, aż mąka połączy się z resztą składników. Na tym etapie ciasto będzie ziarniste i galaretowate.
3
brazylijskie bułeczki serowe - krok 3
Przełóż ciasto do misy miksera. Ustaw go na średnie obroty i miksuj ciasto przez kilka minut, do czasu aż stanie się gładkie i ostygnie na tyle, że będzie można utrzymać je w dłoniach przez kilka sekund.
4
brazylijskie bułeczki serowe - krok 4
W małej miseczce rozbełtaj jajka. Ustaw mikser na średnie obroty i dodaj jajka do ciasta w dwóch porcjach, cały czas miksując resztę.
5
brazylijskie bułeczki serowe - krok 5
Nie wyłączając miksera dodaj do ciasta tarty parmezan. Mieszaj do całkowitego połączenia sera z resztą składników.
6
brazylijskie bułeczki serowe - krok 6
Gotowe ciasto będzie bardzo lepkie, ciągnące i miękkie. Powinno przypominać to na zdjęciu obok.
7
brazylijskie bułeczki serowe - krok 7
Używając kulkowej łyżki do lodów lub małej chochelki nałóż na wyłożoną papierem pergaminowym blachę okrągłe porcje ciasta w odległości 3-5 cm od siebie. Żeby ciasto nie kleiło się do łyżki, za każdym razem zanurz ją w wodzie.
8
brazylijskie bułeczki serowe - krok 8
Blachę włóż do nagrzanego do 220°C piekarnika i natychmiast zredukuj temperaturę do 175°C. Piecz bułeczki przez 25-30 minut, do czasu, aż urosną, ich wierzch stanie się suchy, a one same dopiero co zaczną nabierać koloru.
9
brazylijskie bułeczki serowe - krok 9
Po wyjęciu z piekarnika ostudź je przez moment. Podawaj na ciepło.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane