Rower zimą

Jak jeździć na rowerze podczas zimy?

Karolinas - specjalista Tipy.pl
Zima to czas, kiedy większość z nas gwałtownie przybiera na wadze. Spowodowane jest to głównie przez siedzący tryb życia. Warto jednak również zimą wstać z fotela i zrobić coś dla swojego zdrowia i ciała. Jedną z form aktywności może być np. jazda na rowerze.
1
Jazda na rowerze może sprawiać dużo frajdy i satysfakcji także zimą. Wystarczy jedynie odpowiednio się do niej przygotować. Najlepiej zacząć od skompletowania odpowiedniego sprzętu. Jazda w zimę, jedynie nieznacznie różni się od jazdy w sezonie letnim. Do amatorskiego jeżdżenia wystarczy nam zwyczajny rower - ten, którego używamy także latem. Koniecznie należy sprawdzić, czy prawidłowo działa układ hamulcowy. Najlepiej oddać rower na tzw. "przegląd". Samodzielnie bowiem ciężko fachowo ocenić stan naszego sprzętu. Wymienić możemy także opony. Opony zimowe będą miały małe kolce lub po prostu inny bieżnik. Warto nieco spuścić powietrze z opon - będą wtedy bardziej przyczepne.
2
Jeśli skompletowaliśmy odpowiedni sprzęt - nie możemy zapomnieć o właściwym ubiorze. Zimą wskazane jest ubieranie się "na cebulkę", czyli im więcej warstw - tym lepiej. Zrezygnujmy jednak z wełnianych, grubych swetrów, na rzecz termoaktywnej bielizny, która pozwala swobodnie oddychać skórze, odprowadza wilgoć i zarazem izoluje ciepło. W naszym ubiorze zwróćmy szczególną uwagę na ściągacze. Powinny być one zarówno przy spodniach jak i przy rękawach. Zimne powietrze lubi wdzierać się we wszystkie możliwe zakamarki! Zainwestuj w dobrą kurtkę z odblaskami, tak, abyś był dobrze widoczny na drodze. Zimą wcześnie zapada mrok i nawet nie spostrzeżesz się, kiedy dookoła się ściemni. Kurtka powinna mieć wysoki kołnierz - stójkę. Koniecznie zaopatrz się też w kask - zimą dużo łatwiej o upadek. Pod kask możesz włożyć zwykłą czapkę. Może się to jednak okazać dość trudne, więc warto kupić specjalną kominiarkę i nakładkę pod kask ze specjalną membraną, która zabezpieczy głowę, przed utratą ciepła. Nie zapomnij także o rękawiczkach. Podczas jazdy na rowerze to prawdopodobnie dłonie zmarzną Ci najbardziej, więc warto wydać trochę więcej na rękawiczki z dobrego materiału, izolujące ciepło.
3
Jeśli chodzi o samą jazdę zimą, to niestety jest ona dużo trudniejsza od jazdy w sezonie letnim. Zamarznięta ziemia, często pokryta warstwą lekkiego śnieżku kryje na sobie jeszcze potężną warstwę lodu. Zimą dużo łatwiej o upadek i jego niebezpieczne skutki. Unikajmy zatem gwałtownego hamowania. Najlepiej zrezygnować z hamowania hamulcem przednim. Nie wykonuj także gwałtownych manewrów. Zimą baczniej spoglądaj na innych uczestników ruchu, gdyż śnieg i deszcz często utrudnia widoczność na drodze. Dobrze będzie, jeśli zaopatrzysz się w dodatkowe odblaski.

Powiązane porady

bezpieczeństwo na stoku
ubiór na narty
Zakup butów narciarskich

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane