Jak czyścić liście roślin doniczkowych?

AnnaRo - specjalista Tipy.pl
Zakurzone liście kwiatów nie wyglądają zbyt estetycznie. Wyczyszczenie ich jest jednak dla wielu osób wyzwaniem. Duża ilość listków i pewna ilość czasu, jaką trzeba poświęcić na czyszczenie może zniechęcać. Przedstawię kilka sposobów odkurzania i odświeżania naszych roślin, które są skuteczne i nie wymagają, aż tak dużego nakładu czasu i pracy.
P

woda, ściereczka, skórka bananowa, cytryna, piwo, ocet, ludwik

1
Skórka bananowa - idealnie nadaje się do wycierania z liści kurzu. Zawarte w niej substancje dodatkowo nabłyszczają i odżywiają listki.
2
Piwo - przecieramy liście szmatką nasączoną odgazowanym piwem. Liście bardzo ładnie błyszczą po takim zabiegu.
3
Ściereczki nasączone nawozem i nabłyszczaczem - są dostępne w dobrych kwiaciarniach i sklepach ogrodniczych. Po stosowaniu takich ściereczek kurz nie gromadzi się już tak szybko na oczyszczonych liściach.
4
Szmatka nasączona wodą - najprostszy sposób, jednak ważne jest, aby woda była ciepła. Pozwoli to uniknąć pozostawienia plam na liściach.
5
Woda i olej - do ciepłej wody dodajemy odrobinę oleju. W efekcie liście będą lśniące.
6
Woda i płyn Ludwik - metoda nieco kontrowersyjna. Polega na dodaniu do ciepłej wody pół kropli Ludwika. Podobno ochrania liście przed kurzem i robactwem.
7
Woda i cytryna/ocet - stosuje się tak w/w.
?

Wskazówki
Podczas mycia roślin przy użyciu wody warto zagotować ją i pozostawić do przestygnięcia. Wyeliminuje to powstawanie plam po czyszczeniu.

!

Uwaga!
Powyższe metody nie dotyczą roślin o włochatych listkach. Uważam, że w takim przypadku lepiej czyścić rośliny na sucho.

Powiązane porady

hibiskus
róża chińska
orchidea pielęgnacja w domu

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

meggi
05.10.2015
Witam! Do wody dodalam olej rzepakowy( spora ilosc) I przetarlam liscie z obu stron. Po tygodniu liscie zolkna I usychaja. Jak pozbyc sie tego oleju z lisci? Zrobilam jeszcze z from a innymi kwiatami I tez niszczeja. Jest szansa na uratowanie? Probowalam cieplej wody, Dalej liscie sie lepia. Co robic? Pomoze ktos? Wiem ze to byla glupota ale coz bledy sie zdazaja za duzo oleju.