kwiatki z cytryny

Jak elegancko pokroić cytrynę?

Morwa - specjalista Tipy.pl
kwiatki z cytryny
1 z 5
Nawet zwykła cytryna może czasami zaskoczyć. A stanie się tak, gdy zamiast zwykłych plasterków pokroisz ją w nietypowy, pokazany na zdjęciu obok sposób. Kwiatki z cytryny ozdobią herbatę, lemoniadę, czy drinka. Udekorują każdy talerz i wzbudzą zachwyt wszystkich gości. A wszystko to wymaga tak niewiele wysiłku... Przekonasz się o tym poniżej.
1
kwiatki z cytryny - krok 1
Cytrynę dokładnie wyszoruj pod strumieniem gorącej wody. Następnie, za pomocą noża do obierania cytrusów (koniecznie podłużnego z wąskim otworem na środku), odkrój pas skórki z cytryny, od jednego jej końca do drugiego.
2
kwiatki z cytryny - krok 2
Pozostawiając dość szeroki pas skórki nietknięty, wykrój kolejny pasek, równolegle do poprzedniego.
3
kwiatki z cytryny - krok 3
W analogiczny sposób wykrój pasy wzdłuż całego obwodu cytryny. Postaraj się rozmieścić je tak, by znajdowały się w równej odległości od siebie. Następnie ostrym nożykiem pokrój cytrynę na plasterki.
4
kwiatki z cytryny - krok 4
Efekt zobaczysz natychmiast. Zamiast zwykłych plastrów uzyskasz eleganckie kwiatuszki, idealne do dekoracji napojów i potraw.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

grazyna2
10.04.2013
Super pomysł. To smutne jak niektórzy "kaleczą " cytrynę , bo przed krojeniem ją po prostu obierają. Ze skórka zaś wygląda śliczniej i jest lepsza. Z tej porady skorzystam- fajny pomysł!