Jak zrobić kwiatka na szydełku?·

AnnaRo - specjalista Tipy.pl
1 z 5
Przedstawię poniżej prosty schemat wykonania na szydełku małego kwiatka składającego się z 6 płatków. Motyw jest prosty, wykonuje się go jedynie w dwóch okrążeniach. Jeżeli wykonamy więcej takich kwiatków, możemy na przykład połączyć je aby stworzyć ozdobną tasiemkę do obszycia materiału. Pojedyncze kwiatki mogą zostać wszyte w czapki, szaliki, bluzki i stanowić ładną ozdobę ubrania.
P

włóczka, szydełko, nożyczki

1
Wykonujemy jedno oczko łańcuszka. W otwór poprzedzający oczko wkłuwamy szydełko i wykonujemy 1 półsłupek. Powtarzamy tę czynność 6 razy. Na koniec wkłuwamy szydełko w pierwszy półsłupek i robimy oczko ścisłe.
2
Robimy 1 oczko łańcuszka, 1 półsłupek, 1 półsłupek z narzutem, 2 oczka łańcuszka, 1 półsłupek z narzutem i 1 półsłupek. Wszystko wykonujemy w pierwszym półsłupku pierwszego rzędu.
3
Powtarzamy wszystkie czynności z punktu 2 w każdym z następnych 5 półsłupków pierwszego rzędu.
4
Na koniec robimy oczko ścisłe w pierwszy półsłupek. Aby zakończyć robótkę wyjmujemy szydełko z oczka, powiększamy oczko, ucinamy włóczkę i przeplatamy jej koniec przez powiększone oczko i zaciskamy. Obie nitki (początkową i końcową) chowamy między splotami za pomocą szydełka.
?

Wskazówki
Koniecznie musimy dobrać odpowiedni rozmiar szydełka do włóczki, której będziemy używać. W przeciwnym razie kwiatek może wyjść zbyt ścisły i poskręcany lub płatki mogą zbyt luźno w siebie przechodzić.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

jesienne liście
wałek dekoracyjny
świeczki z szyszek

Komentarze (0)

* Pola wymagane