koszyczek z serwetki

Jak zrobić koszyczek wielkanocny z serwetki?·

MarlenaMarlena - specjalista Tipy.pl
koszyczek z serwetki
1 z 9
Banalnie prosty i tani sposób na dekorację wielkanocną lub koszyczek na święconkę dla najmłodszych. Koronkowa serwetka, usztywniacz do tkanin i kawałek wierzbowej gałązki. Tylko tyle potrzeba, żeby wykonać ten projekt. Instrukcję krok po kroku znajdziesz poniżej.
P

koronkowe serwetki, barwnik do tkanin (opcjonalnie), usztywniacz do tkanin lub koronek (do kupienia tutaj), folia śniadaniowa, miseczka, gałązka wierzbowa, kawałek drutu, klej, wstążka lub inne elementy dekoracyjne

1
koszyczek z serwetki - krok 1
Koronkowe serwetki zazwyczaj mają biały kolor. Jeśli chcesz, żeby twój koszyczek był nieco „weselszy", zacznij od zafarbowania serwetki kilkoma kroplami barwnika rozcieńczonymi w miseczce z gorącą wodą. W zależności od koloru jaki chcesz uzyskać, wystarczy kilka-kilkanaście minut w barwniku. Następnie opłucz serwetkę pod strumieniem bieżącej wody, do czasu, aż w wodzie nie będzie widać śladów barwnika. Serwetkę rozłóż i pozostaw do wyschnięcia.
2
koszyczek z serwetki - krok 2
Poszukaj miski pasującej rozmiarami do średnicy serwetki. Owiń ją folią śniadaniową.
3
koszyczek z serwetki - krok 3
Bardzo dokładnie nanieś na serwetkę usztywniacz do tkanin. Miskę połóż do góry dnem i ostrożnie umieść na niej serwetkę. Wyrównaj ją w taki sposób, by środek serwetki pokrywał się z dnem miski. Pozostaw serwetkę na noc, żeby usztywniacz całkowicie wyschnął.
4
koszyczek z serwetki - krok 4
Rano ostrożnie oderwij folię z miski, zdejmując jednocześnie gotowy „koszyczek”. Usuń folię z koronki.
5
koszyczek z serwetki - krok 5
Gałązkę wierzby przytnij na odpowiednią długość i zamocuj do boków koszyczka za pomocą kawałka drutu.
6
koszyczek z serwetki - krok 6
Nanieś odrobinę kleju na każdym z końców drewnianej rączki. Żabkami do bielizny przypnij gałązkę tuż powyżej miejsc mocowania i pozostaw, aż klej zaschnie.
7
koszyczek z serwetki - krok 7
Miejsca łączenia możesz również zasłonić kawałkiem wstążki.
8
koszyczek z serwetki - krok 8
Napełnij koszyczek siankiem, oplątwą lub trawą i umieść w środku pisanki lub inne wielkanocne dekoracje. Rączkę koszyczka ozdób kokardą ze wstążki.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

dekoracje wielkanocne – kwiaty
wielkanocne drzewko z mchu
Dekoracja stołu wielkanocnego

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane