Serwetka na Wielkanoc

Jak zrobić serwetki wielkanocne?

Jess - specjalista Tipy.pl
W końcu nadeszła wiosna (przynajmniej astronomiczna) zatem pora zacząć odliczać dni do Wielkanocy. Jeśli nie masz jeszcze dekoracji wielkanocnych to polecam wykonać śliczne serwetki w zajączki, pisanki czy marchewki - wybór należy do ciebie.
P

zwykłe bawełniane serwetki (mogą być w różnych kolorach), nożyczki, farby do tkanin w wybranych pastelowych kolorach (do kupienia tutaj), nożyk hobbystyczny, pędzel, pisaki do tkanin (przydadzą się do malowania na serwetkach pisanek), papier do wykrojów, żelazko, mata do cięcia (do kupienia tutaj)

1
Złóż serwetkę na pół i jeszcze raz na pół a następnie zmierz wymiary powstałego kwadratu.
2
Wytnij z kartki papieru kwadrat o wielkości ćwiartki serwetki a następnie narysuj na nim ołówkiem zarys zajączka, jajka lub marchewki (patrz zdjęcia poniżej). Wzór ten powinien być dość duży i zajmować prawie cały kwadrat, jednak nie powinien dotykać jego krawędzi. Dopracuj wybrany kształt, aby był on idealny.
3
Narysowany kształt wytnij z papieru i przerysuj na papier do wykrojów (tzw. freezer paper). Teraz wytnij ten kształt z papieru do wykrojów, jednak nie wycinaj go z zewnątrz tylko wewnątrz. Najłatwiej będzie to zrobić za pomocą nożyka biurowego.
4
Wytnij teraz wzór dookoła jednak nie bliżej niż 2 cm od jego krawędzi. W taki sam sposób wykonaj jeszcze 3 takie same wzory na papierze do wykrojów.
5
Serwetki wielkanocne
Ułóż papier do wykrojów na serwetce a następnie go przyprasuj świecącą stroną do materiału. Upewnij się, że papier bardzo dobrze przywiera do materiału. Jeśli jest taka potrzeba to przytnij krawędzie.
6
Serwetka wielkanocna
Pomaluj wyznaczony przez papier fragment materiału wybranym kolorem farby. Poczekaj, aż farbka wyschnie i nałóż jej kolejną warstwę.
7
Serwetka wielkanocna 1
Kiedy farba będzie sucha w dotyku to odklej materiał a następnie go odłóż na bok do całkowitego wyschnięcia (około 3 godziny).
8
Serwetka wielkanocna 2
W taki sam sposób pomaluj kolejne serwetki.

Powiązane porady

dekoracje wielkanocne – kwiaty
drzewko z gałązek i bibuły

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane