skoki konne

Jakie są rodzaje przeszkód w skokach konnych?
olkamil22olkamil22 - specjalista Tipy.pl

W skokach mamy różne rodzaje przeszkód. Niektóre z nich są bardzo pomysłowe. Poniżej znajdziesz opis najważniejszych rodzajów. Pozwoli ci to wzbogacić wiedzę i słownictwo w dziedzinie skoków konnych.
1
STACJONATA

Jest jedną z najbardziej popularnych przeszkód. Składa się z dwóch stojaków i jednej belki albo kilku belek zawieszonych jedna nad drugą. Z kilku stacjonat można zrobić inne przeszkody, np. doublebarre, triplebarre albo oksera.
2
KOPERTA (często też nazywana krzyżakiem)

Jest drugą co do popularności przeszkodą. Składa się z dwóch stojaków i dwóch belek skrzyżowanych ze sobą pośrodku. Na treningu belki mogą opierać się na ziemi, ale na zawodach już nie.
3
BRAMA SZTOKHOLMSKA

Przypomina bramę. Zbudowana jest z pionowych kolumn zrobionych z lekkich cegieł (np. drewnianych) i z drewnianego płotku. Często ma wycięcie. Jest niezbyt popularną przeszkodą.
4
MUR

Jest dość znaną przeszkodą. Składa się z lekkich, pustych cegieł (np. z drewna), które można dokładać, by podwyższyć przeszkodę. Cegiełki są specjalnie do siebie przymocowane.
5
OKSER

Składa się z dwóch pojedynczych stacjonat ułożonych jedna za drugą na jednym poziomie. Innym rodzajem tej przeszkody jest tzw. pijany okser. Drągi są ukośnie ułożone w różne strony, tzn. w jednym prawa strona jest podniesiona wyżej, a w drugim lewa.
6
DOUBLEBARRE i TRIPLEBARRE

Pierwszy z nich zrobiony jest z dwóch stacjonat, z których druga ma trochę wyższy poziom. Triplebarre natomiast ma trzy stacjonaty, z których każda kolejna jest wyższa od poprzedniej.
7
CAVALETTI

Nie jest to do końca przeszkoda, ale możemy ją jako taką traktować. Składa się z drągów położonych na ziemi (lub na niewielkim podwyższeniu), jeden za drugim. Można przejeżdżać je dowolnym chodem. Odległości pomiędzy nimi w stępie wynoszą 80-100 cm, w kłusie 130-150 cm, a w galopie 3-3,5 m . Odległości podane są dla dużych koni.
8
RÓW Z WODĄ

Jak sama nazwa wskazuje składa się z rowu wypełnionego wodą. Jest to skok na szerokość basenu. Koń nie może naruszyć tafli wody, ani dotknąć kopytem linii wyznaczającej koniec rowu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane