Jakie są rodzaje wędzideł?
olkamil22olkamil22 - specjalista Tipy.pl

Istnieje kilka rodzajów wędzideł. Każde z nich charakteryzuje się czymś innym. Poniżej znajdziesz porównanie najważniejszych z nich. Zdziwisz się, ile jest możliwości.
1
WĘDZIDŁO ZWYKŁE ŁAMANE

Jest jednym z najbardziej popularnych wędzideł. Składa się z dwóch kółek i dwóch części. Załamuje się tylko w jednym miejscu. Niestety dzięki temu wędzidłu najłatwiej zrobić tzw. dziadka do orzechów.
2
WĘDZIDŁO OLIWKOWE ŁAMANE

Jest podobne do zwykłego, ale różni się tym, że wyposażone jest w coś podobnego do zawiasów. Zapobiega to tworzeniu się ran na pysku konia.
3
WĘDZIDŁO PODWÓJNIE ŁAMANE

To wędzidło składa się z dwóch części i ich łącznika. Jest łagodniejsze od powyższych, bo dopasowuje się do pyska konia.
4
WĘDZIDŁO GUMOWE

Jest najbardziej delikatnym wędzidłem ze wszystkich, ale jest za to najmniej skuteczne. Zamiast metalowych części ma gumę.
5
WIELOKRĄŻEK

Jak nazwa wskazuje, złożony jest z kilku kółek. Można ich użyć do przypięcia dodatkowej wodzy. To wędzidło wzmacnia działanie wodzy.
6
MUNSZTUK

Jest ostrym wędzidłem, działa skutecznie, gdyż naciska na dolną szczękę konia. Jednak tego wędzidła powinny używać osoby doświadczone, delikatne.
7
PELHAM

Działa podobnie jak munsztuk i podobnie wygląda, ale różni się od niego tym, że jest łamane.

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

MystersLove
01.12.2015
Nie na temat koni... Jak wstawić artykuł?
Delfinka
15.11.2013
Ja używam Munsztuka i Oliwkowego Łamanego.