stolik półka

Jak zrobić stolik – półkę na ścianie?

Berna - specjalista Tipy.pl
Małe wnętrza rządzą się swoimi prawami. Często wymagają nie lada kreatywności w planowaniu aranżacji, by całość była nie tylko elegancka, ale i funkcjonalna. Przykładem takiego idealnego rozwiązania jest stolik w formie półki na ścianę. Namalowany poniżej półki wzór sprawia, że całość wygląda jak francuski stoliczek, a nie zajmuje tak cennego w małym pomieszczeniu miejsca. Dokładny opis tego projektu znajdziesz poniżej. Zaskoczy cię jego prostota.
P

półka wraz z mocowaniami, projektor (można wypożyczyć), folia do projektora, marker permanentny z cienką końcówką, farba, pędzle w kilku rozmiarach, taśma malarska, miękki ołówek, poziomica

1
szablon stolika na ścianę
Pobierz widoczny obok szablon, powiększ go w taki sposób, by zajmował stronę A4 i wydrukuj. Następnie przyłóż do wydruku arkusz folii do projektorów i dokładnie odrysuj kontury za pomocą markera permanentnego.
2
stolik na ścianie - krok 2
Umieść folię w projektorze (projektor taki wypożyczysz w firmie organizującej szkolenia biznesowe lub w pobliskiej szkole). Ustaw powiększenie w taki sposób, by szerokość rysunku odpowiadała długości półki – blatu stołu. Sprawdź, czy wyświetlany na ścianie rysunek jest dobrze wypoziomowany (użyj w tym celu poziomicy).
3
stolik na ścianie - krok 3
Miękkim ołówkiem odrysuj wyświetlany kształt na ścianie. Wyłącz projektor, żeby upewnić się, że odwzorowany został cały szablon. Tam, gdzie ma znaleźć się półka, przyklej taśmę malarską. Dzięki niej z łatwością odrysujesz również prostą linię blatu na ścianie.
4
stolik na ścianie - krok 4
Teraz możesz zacząć malowanie. Na podłodze rozłóż folię ochronną. Cienkim pędzelkiem zanurzonym w białej farbie obrysuj krawędzie wzoru. Wewnętrzną część konturów wypełnij grubszym pędzlem. Miej pod ręką wilgotną szmatkę na wypadek, gdyby zdarzyło ci się wyjść poza szablon. Wówczas szybciutko zetrzesz omylnie nałożoną farbę.
5
stolik na ścianie - krok 5
Gdy pierwsza warstwa farby wyschnie, nałóż jeszcze dwie kolejne. Dzięki temu uzyskasz jednorodne, równomierne krycie. Przed nałożeniem każdej następnej warstwy poczekaj, aż poprzednia całkowicie wyschnie.
6
stolik na ścianie - krok 6
Teraz nadszedł czas na zamocowanie półki. Najlepiej zrobić to za pomocą kątowników. Zamocuj je z jednej strony do spodu półki, a z drugiej do ściany.
7
stolik na ścianie - krok 7
Magiczny stolik gotowy. Z daleka w ogóle nie wygląda jak namalowany.

Powiązane porady

rysy na meblach sposoby
lawa z kloców drewna

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Xtamana
24.03.2013
Ja jeszcze górę domalowałam i wyszło coś w formie toaletki.