Jakie są ćwiczenia przygotowujące do gry w koszykówkę?
olkamil22olkamil22 - specjalista Tipy.pl

Ćwiczenia rozgrzewające z piłką bardzo się przydają na treningach i pomogą ci zostać dobrym zawodnikiem. Poniżej znajdziesz opis ćwiczeń, które Cię przygotują do gry w koszykówkę.
P

* piłka

1
ROWEREK - połóż się na plecach i zacznij wykonywać zwyczajny rowerek. Podczas robienia rowerka przekładaj piłkę pomiędzy nogami. Zrób dwadzieścia powtórzeń.
2
ÓSEMKI - stojąc w rozkroku przekładaj piłkę między nogami. Staraj się to robić coraz szybciej. Kiedy nie będziesz już miał z tym problemu dołóż do tego kozła. Na początku może być ich kilka, ale ćwicz tak długo aż nie dojdziesz do jednego.
3
PRZEKŁADANIE - stań w rozkroku tak, że jedna noga jest z przodu a druga z tyłu. Przekładaj piłkę jednocześnie zmieniaj nogi (ta z tyłu idzie do przodu, a przednia do tyłu). Jeśli to opanujesz spróbuj z kozłem.
4
DWUTAKT I OSOBISTE - poćwicz rzuty do kosza z dwutaktu. Ustaw się gdzieś dalej od kosza i stopniowo podczas prób przybliżaj się do kosza. Jeśli skończysz przejdź do następnego ćwiczenia - rzuty osobiste. Poćwicz rzuty osobiste, bo celność się przyda.
5
KRĄŻENIE - weź piłkę do rąk i przenoś ją dookoła ciała w różnych miejscach np. wokół bioder, obu złączonych kolan, kostek itd. Rób to coraz szybciej.
6
WYRZUCANIE I ŁAPANIE - najpierw rób to w miejscu i coraz wyżej a potem zacznij wyrzucać piłkę do przodu, do tyłu albo w bok. Ćwiczenie ma na zadanie polepszyć przechwyt piłki.
7
OBRÓT - najlepiej żeby był ktoś lub coś co można ominąć. Robisz kozła (piłka w prawej ręce) stawiasz lewą nogę na ziemi i obracasz się w stronę piłki (prawo). Potem robisz to samo tylko na odwrót - na prawą nogę, a w lewo się obracasz.
8
ŚCIANA - kozłujesz piłkę w stronę ściany, kilka metrów od niej spójrz na nią i w nią rzuć, potem kiedy piłka przyleci z powrotem do ciebie, złap ją i rzuć do kosza.
?

Wskazówki
* Dobrze się rozgrzej przed treningiem

Komentarze (0)

* Pola wymagane