Jaja marynowane

Jak zrobić marynowane jajka?
Karolinas - specjalista Tipy.pl

Wielkanoc kojarzy nam się często z takimi samymi, dla niektórych już nudnymi potrawami. Warto nieco urozmaicić listę dań na wielkanocnym stole, np. marynowanymi jajkami! Poznaj przepis na marynowane jajka i zaskocz swoich bliskich!
P

- ok 10 jaj
- łyżka pieprzu w ziarnach (najlepiej kolorowego)
- 2 łyżki octu
- 2 listki laurowe
- 2 ząbki czosnku
- czerwona cebula
- łyżeczka soli
- inne przyprawy (np. mielona papryka, gorczyca mielona lub w ziarnach)
- 0,75l wody
- słoiki

1
Na wstępie ugotuj wszystkie jaja na twardo. Po ugotowaniu jajka wystudź (najlepiej zalej zimną wodą). Po wystudzeniu stłucz delikatnie skorupkę jajek, ale nie obieraj ich!
2
Jajka w skorupkach włóż do większych słoików. Pamiętaj aby uprzednio dobrze je wyczyścić. 0,75 litra wody zagotuj, dodaj ocet. Aby przygotować zalewę dodaj teraz wszystkie składniki, tj. cebulę, czosnek. pieprz, sól i inne przyprawy.
3
Jajka zalej marynatą w taki sposób, aby całkowicie je zakryła. Słoik nie musi być przy tym pełen. Następnie zakręć słoik i odstaw do lodówki. Jajka w marynacie powinny leżakować około 2 dni.
4
Po tym czasie wyjmij jajka ze słoika i obierz. Jajka poprzez spękaną skorupkę będą już zabawnie wyglądały ale oczywiście możesz je dodatkowo przyozdobić np. majonezem i listkami pietruszki.
?

Wskazówki
* Jeśli lubisz pikantne zakąski, możesz śmiało dodać do marynaty także małe papryczki, z pewnością zaostrzy to smak potrawy

!

Uwaga!
* Pamiętaj, że im dłużej jajka "leżakują" w lodówce, tym bardziej słony staje się ich smak!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane