katar

Jak zwalczyć katar?

BellaBella - specjalista Tipy.pl
Na rynku istnieje wiele leków obiecujących, że katar zniknie jednak nie zawsze działają i często mają efekty uboczne. Można jednak zatrzymać katar w sposób bezpieczny, tani, naturalny i przede wszystkim skuteczny. Poniżej dowiesz się jak leczyć katar w sposób naturalny.
1
2-3 razy dziennie pij ziołową herbatę. Zagotuj szklankę wody z łyżeczką czarnego bzu, łyżeczką świeżej mięty, łyżeczką krwawnika pospolitego i 1/4 łyżeczki pieprzu cayenne. Gotuj przez 5 min. Odstaw herbatę na bok i poczekaj aż przestygnie. Wypicie herbaty spowoduje, że katar się na początku jeszcze bardziej zwiększy jednak szybciej przejdzie.
2
2 razy dziennie jedz 30g świeżej rzeżuchy. Rzeżucha jest jednym z naturalnych środków zwalczających katar i kaszel. Może być ona spożywana w sałatkach, jako dodatek do kanapek lub zaparzona i wypita jako herbatka ziołowa. Aby zrobić herbatę należy wsypać dodać 2 lub 3 łyżeczki suchej rzeżuchy do wrzącej wody, zaparzać 5 min i wypić.
3
Obierz mały kawałek imbiru, o wielkości cukierka, a następnie delikatnie żuć korzeń i połykaj sok. Imbir rozgrzewa ciało, poprawia krążenie krwi i przyśpiesza walkę z katarem. Aby katar był pod kontrolą, żuj imbir 2-3 razy dziennie.
4
Stosuj leki homeopatyczne takie jak: Alium cepa, Cinnabaris, Kalium bichromicum, Hepar sulfuris calcareus czy Ferrum phosphoricum.

Powiązane porady

Ból gardła
grypa żołądkowa
grypa żołądkowa

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

enedue
25.01.2012
Jeśli naturalne i domowe sposoby na katar to brakuje w tej liście jeszcze przecież jakże świetnych inhalacji. Parówki na katar moim zdaniem sa najlepsze, brałam kiedyś różne leki, ale to na niewiele się zdało. Ciepłe powietrze z inhalacji świetnie pomogło ostatnio pozbyć mi się uporczywego kataru. Ja robiłam albo z ziółek, albo z olejków z drzewa herbacianego - wybór jest duży. jedno co mogę powiedzieć, to polecam, bo naprawdę katar nie trwał tydzień, jak to mówi znane wszystkim przysłowie.
Apotamkin
13.03.2011
Jakbyście czasem poczytali co jest w tych lekach to może rzadziej byście je przyjmowali...Leki homeopatyczne jak najbardziej,ale gripex akurat to nie polecam nikomu. Ja osobiście po nim czuję się nie zdrowsza, ale mój cały organizm wariuje...Poza tym dużo się naczytałam o gripexach...
Dora XD
13.09.2010
Prawda jest taka,że nie wiele osób ma w domu takie rzeczy jak czarny bez,imbir czy inne duperele.Kupienie tego wyniesie jeszcze drożej niż lek w aptece.Kupcie sobie ludzie akatar akti tabs,cholinex i gripeks,a nie zawracajcie innym dupy jakimiś badziewnymi sposbami żenada...
Sanienka
26.04.2010
No właśnie brakuje w tym artykule świetnie działającego Euphorbium compositum s. Jest łatwy do zaaplikowania i bardzo skuteczny, u mnie cała rodzina go bierze w czasie kataru i mija on bardzo szybko.
marfanka
26.04.2010
Zgadzam się autorem artykułu, że leki homeopatyczne świetnie radzą sobie z katarem i nie podrażniają śluzówki nosa. Ja stosuję homeopatyczny aerozol euphorbium, nie wysusza śluzówki nosa, działa bakteriobójczo i wirusobójczo, w przeciwieństwie do preparatów typu otrivin nie przynosi ulgi tylko na kilka godzin, wspomaga odbudowe śluzówki nosa. Można go stosować również u małych dzieci.